سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت:
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: از بانک‌ها و همه موسسات مالی خواهش می‌کنیم، کسانی که پول‌های مشکوک به حساب آنها واریز می‌شود بلافاصله به گروه اطلاعات مالی و دادسراها اعلام کنند
کد خبر: ۷۸۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 18 September 2019

Related image

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در خصوص «قانون اصلاح مبارزه با پولشویی» گفت: سال گذشته مصوبه مجلس در اصلاح قانون مبارزه با پولشویی تصویب و طبق آن در حساب هرکس اگر پول بالای یک میلیارد باشد، بلافاصله گزارش داده می‌شود و پول آن فرد مصادره خواهد شد.

او ادامه داد: از بانک‌ها و همه موسسات مالی خواهش می‌کنیم، کسانی که پول‌های مشکوک به حساب آن‌ها واریز می‌شود را بلافاصله به گروه اطلاعات مالی و دادسرا‌ها اعلام کنند. اگر بیش از یک میلیارد باشد این پول‌ها مصادره و به همان  مقدار جریمه خواهند شد. البته در اوایل امسال چندین مورد شناسایی شد. قانون مبارزه با پولشویی به طور جد پیگیری و اجرا خواهد شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: کاری به گروه اف‌ای تی اف نداریم، قانون مبارزه با پولشویی سازوکار خودش را دارد و قانونِ مصوب مجلس است، قانونی که محافظ شرع و اهداف بلند نظام اسلامی است. مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت مالی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است. مبارزه با طاغوت برای ایجاد شفافیت و مبارزه با سرمایه‌داران کلان که بادآورده پول ذخیره می‌کنند، صورت گرفت. این قانون به همه بانک‌ها از ابتدای سال ۹۸ ابلاغ شده و همه بانک‌ها موظف هستند که این قانون را اجرا کنند.

او بیان کرد: با تصویب این قانون شاهد اختلاس و دزدی نخواهیم بود. در قانون پولشویی قدیم آمده بود که اصل مالکیت است، یعنی اگر ده هزار میلیارد هم دارد اصل آن بر مالکیت است، اما در قانون جدید اصل مالکیت را برداشتیم.

او در پایان گفت: درباره اف‌ای تی اف مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصمیم می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
آدم عاقل الان با یک میلیارد میتونی چند کیلو پاپ کورن بگیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار