معاون خدمات شهری شهرداری اراک:
محمد عسگری معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: یک دستگاه کوره لاشه سوز از طریق جذب اعتبارات استانی با ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرم جهت امحاء و سوزاندن لاشه ها آلوده به بیماری خریداری و در کشتارگاه صنعتی نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۸۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 15 September 2019

به گزارش تابناک مرکزی روز یک شنبه محمد عسگری درگفتگو با خبرنگاران افزود: یک دستگاه کوره لاشه سوز از طریق جذب اعتبارات استانی با ظرفیت ۳۰۰ کیلوگرم جهت امحاء و سوزاندن لاشه ها آلوده به بیماری خریداری و در کشتارگاه صنعتی نصب و راه اندازی شد.
وی در ادامه افزود: بهترین و موثرترین راه جهت از بین بردن لاشه حیوانات بیمار و آلایشات الوده دامی سوزاندن لاشه به وسیله کوره های لاشه سوز می باشد که با توجه به اهمیت و ضرورت وجود کوره لاشه سوز در زمینه حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت عمومی، کوره لاشه سوز کشتارگاه دام راه اندازی شد.
مومن زاده مدیر کشتارگاه صنعتی دام شهرداری اراک نیز در این خصوص گفت: استفاده از این کوره ها باعث جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک بین دام و انسان می شود .
وی افزود:خریداری این دستگاه طی برگزاری استعلام از شرکت های سازنده از اردیبهشت ۹۸ پیگیری شده است.
مدیر کشتارگاه صنعتی شهرداری اراک یادآور شد: طی جلسات برگزار شده کمیته ساماندهی کشتارگاه های استان و تامین نظر اداره دامپزشکی و مرکز بهداشت شهر اراک و با توجه به مصوبات این کمیسیون در خصوص الزام به استفاده از کوره لاشه سوز و ممنوعیت دفن لاشه های آلوده و مشکوک به بیماری و ضرورت سوزاندن لاشه های آلوده، اقدامات و پیگیری های لازم توسط شهرداری اراک صورت گرفته و در نهایت با عقد قراردادی به مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان دستگاه مورد نظر طی ۴ ماه و پس از انجام زیرساخت لازم جهت استقرار دستگاه و ایجاد خط گاز رسانی، خریداری نصب و راه اندازی گردید.
مومن زاده در خصوص مشخصات فنی این دستگاه گفت: ظرفیت کاری این دستگاه ۳۰۰ کیلو گرم در ۸ ساعت و مجهز به ۴ مشعل با سوخت گاز شهری و مشعل دودسوز است که با رعایت شاخص استانداردهای محیط زیست توسط شرکت ایرانی ساخته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار