مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری گفت: طبق دستور ستاد تنظیم بازار کشور هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت گذاری شده است و باید از این قیمت تبعیت شود
کد خبر: ۷۷۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 17 August 2019
محمود نعمتی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی بیان کرد: در این جلسه بحث توزیع شکر مورد بحث قرار گرفت که براساس آن ۱۰ هزار تن شکر به استان اختصاص یافته است که تاکنون ۵ هزار تن وارد شده و درحال توزیع است و از این میزان ۳ هزار تن بین اصناف و تولیدکنندگان و ۲ هزار برای خانوار‌ها توزیع شده است و از طریق فروشگاه‌ها در حال عرضه هستند.

وی با بیان اینکه بازار از شکر اشباع است و حتی طبق اعلام مراکز توزیع، این حجم شکر موجود خریدار بالایی هم ندارد، افزود: توصیه می‌شود عرضه شکر به صورت بسته‌بندی انجام گیرد.

نعمتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پاییزه تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد، اتاق اصناف با همکاری شرکت نمایشگاهی و اتحادیه‌های مربوطه خاصه پوشاک، کفش، تغذیه و لوازم‌التحریر برگزار کند و اقلام با ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه شود و سازمان صمت نیز نظارت عالیه داشته باشد تا نمایشگاه در شهریور ماه برگزار شود.

وی به قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: در ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان مصوب شد که امروز تعدادی از مرغداران برای عرضه مرغ با این قیمت به کشتارگاه و کشتارگاه برای مصرف‌کننده مقاومت کردند و این عرضه انجام نگرفت. برهمین اساس مصوب شد از خروج مرغ زنده و گوشت مرغ بدون مجوز دامپزشکی از استان جلوگیری شود، تا زمانی که نیاز استان تامین نشده است مجوز خروج داده نشود و نیروی انتظامی از خروج مرغ از استان نیز ممانعت کند.

نعمتی با بیان اینکه مقرر شد شرکت پشتیبانی دام پیگیری لازم جهت توزیع گوشت مرغ منجمد را داشته باشند که در صورت امکان این توزیع انجام گیرد، گفت: این مصوبات با شدت کامل نظارت و بازرسی می‌شود و امید است تولیدکنندگان با قیمت مصوب کار کنند، چراکه نهاده‌های دام با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین می‌شود و فروش گوشت مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور توجیه اقتصادی دارد.

وی دلایل افزایش قیمت مرغ را این چنین عنوان کرد: هرساله با توجه به گرما برخی از استان‌ها مانند بوشهر، خوزستان و هرمزگان امکان تولید ندارد و عرضه در این استان‌ها کم می‌شود، از طرفی در فصل گرما بهره‌وری و بازده تولید کاهش و تلفات افزایش می‌یابد که این امر کاهش عرضه مرغ به بازار را به دنبال دارد و در پی آن افزایش قیمت رقم می‌خورد.

مدیرکل  هماهنگی امور اقتصادی  و بین‌الملل  استانداری اضافه کرد: در سال جاری به دلیل کم بودن قیمت مرغ نسبت به گوشت قرمز تقاضا برای گوشت مرغ بیشتر است، ورود حجاج تقاضا را نسبت به عرضه تشدید شده است و این امر باعث افزایش قیمت گوشت مرغ شده است. البته با گذشت زمان این کاهش و تعدیل قیمت را شاهد خواهیم بود.ش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار