مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:
تابناک مرکز ی- حجت الاسلام دانشی از برگزاری اولین دوره انتخاب کتاب سال استان مرکزی با هدف ایجاد انگیزه در مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران خبر داد
کد خبر: ۷۷۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۱ 11 August 2019

 

حجت الاسلام «عباس دانشی» از برگزاری اولین دورۀ انتخاب کتاب سال استان مرکزی خبر داد و گفت: این اداره کل اولین دوره انتخاب کتاب سال استان مرکزی را در سال ۱۳۹۸ برگزار می‌کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: در این راستا از ناشران، پدیدآورندگان، ترجمان و مصححان دعوت می‌شود ۲ نسخه از آثار خود را که برای اولین بار در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ منتشر شده اند را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.  

 

وی اهداف این دوره را تشویق و ایجاد انگیزه در مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان، تقویت شاخص کتاب و کتابخوانی، تجلیل از خادمان و پدیدآورندگان کتاب استان، ارتقای جایگاه و هویت فرهنگی ناشران و اهل قلم استان، معرفی و تبیین زوایای مختلف فرهنگ و هویت استان مرکزی دانست.

 

این مقام مسئول شرایط و‌مقررات شرکت در این دوره را به ترتیب زیر عنوان کرد:


 ۱-کتاب باید به نحوی با موضوع تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، ادب، مجحیط زیست استان مرکزی مرتبط باشد.
۲- کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد.  
۳- کتاب باید کمک آموزشی و عکس برداری شده نباشد.  
۴- ملاک، سال انتشار، شناسه ناشر در کتاب خواهد بود.  
۵- کتاب‌های نویسندگان غیر بومی در صورتی در این دوره داوری و ارزیابی می‌شوند که موضوع و مصون این کتاب درباره استان مرکزی باشد.
۶- کتاب‌های مجموعه مقالات و سفرنامه‌ها اگر دارای موضوع واحد و یا نویسنده واحدی باشند داوری و ارزیابی خواهند شد.  
۷- فقط آثاری داوری و ارزیابی می‌شوند که پدید آورنده ناشر کتاب کاربرگ ثبت نام را تکمیل کرده و همراه ۲ نسخه از کتاب به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.  
۸- آثار ارسالی بازگردانده نخواهد شد.
 

حجت الاسلام دانشی افزود: به اثر برگزیده لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال و به اثر شایسته تقدیر، لوح تقدیر و تندیس رویداد اعطا خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۰ مهرماه و آیین پایانی این مراسم را آبان ماه سال جاری عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار