معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت
معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: با مسدود و پر شدن ۴۰۰ حلقه چاه، نصب دستگاه کنتور حجمی و اجرای طرح‌های احیا و تعادل بخشی ۴۷ میلیون مترمکعب منابع آبی در این استان صرفه جویی شده است
کد خبر: ۷۷۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 10 August 2019

۴۷ میلیون مترمکعب آب در استان مرکزی صرفه جویی  شد

 محمود قدبیگی  روز شنبه در شورای حفاظت از آب شهرستان خمین افزود: نصب دستگاه کنتور حجمی امسال در شهر‌های ساوه وزرندیه به طور کامل انجام می‌شود.
وی ادامه داد: نصب ۲۵۰ کنتور در تمام نقاط استان مرکزی  امسال در دستور اداره آب قرار گرفته است.
  معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: این استان در اجرای طرح تعادل بخشی به چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند در جایگاه برتر کشور قرار دارد.
قدبیگی با اشاره به برداشت غیرمتعارف یکی از بند‌های گلپایگاه از آب سد کوچری گفت: با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با وزارت نیرو و استن‌های قم و اصفهان، این بند بسته شده و بقیه بند‌ها نیز به استفاده به اندازه حق آبه ملزم شدند.
وی افزود: استاندارد‌های ۵۲ گانه استفاده از پساب فاضلاب در آب‌های سطحی و تغذیه محصولات کشاورزی مشخص شده است و اگرآب تصفیه شده‌ای این استاندارد‌ها را نداشته باشد نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
فرماندار خمین نیز در این شورا با اشاره به رفع مشکل حق آبه سد کوچری گفت:  استفاده بیش از اندازه مجاز روستا‌های تابع گلپایگان از سد کوچری چالش‌های جدی را برای روستا‌های خمین ایجاد کرد.
«احمد طهرانی»  افزود: برخلاف اینکه فضای مجازی در بیان این مشکل اغراق کرد پیگیری‌های لازم بدون رسانه‌ای کردن اقدامات انجام شد.
وی ادامه داد: با مشخص شدن میزان برداشت حق آبه هر روستا براساس برداشت‌های سال‌های گذشته این مشکل حل شد.
 فرماندار خمین تاکید کرد: با پیگیری مستمر مسئله حق آبه می‌توان از تکرار این مشکلات در شهرستان جلوگیری کرد.
طهرانی گفت: به منظور جلوگیری از برداشت‌های بیش از اندازه از چاه‌های شهرستان به کارگیری اقدامات ایجابی به جای اقدامات سلبی تاثیرگذار است.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۲ درصد آن کشاورز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار