در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی مطرح شد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به قانون الزام مدارس غیرانتفاعی به وجود ۲۰۰ متر مربع فضای باز، گفت: با نظر استاندار مرکزی مصوب می‌شود این میزان در سال تحصیلی پیش رو از ۲۰۰ متر مربع به ۸۰ متر مربع کاهش یابد تا مشکلی به وجود نیاید
کد خبر: ۷۶۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ 06 August 2019
کاهش فضای باز مدارس غیرانتفاعی به ۸۰ متر/ لغو ممنوعیت سکونت غیر در مدارس غیرانتفاعی
 
به گزارش تابناک مرکزی - عصر روز سه شنبه  در سالن جلسات استانداری مرکزی جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار مرکزی، مدیر کل آموزش و پرورش و اعضای این شورا برگزار شد.

محمدی عضو شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به تخلفات انجام شده توسط برخی مدارس که باعث تعطیلی آن‌ها به دستور دادستان شده است، گفت: گرچه این تخلفات باعث تعطیلی مدارس شده و باید اصلاح شود، ولی این تعطیلی‌ها مشکلاتی را هم برای آموزش و پرورش در پی دارد.

الزام وجود ۲۰۰ متر مربع فضای باز در مدارس غیرانتفاعی ۸۰ درصد این مدارس را تعطیل می‌کند

وی افزود: در مصوبه آموزش و پرورش مدارس غیر انتفاعی موظف به داشتن ۲۰۰ متر مربع فضای باز شده اند که با توجه به نبود این فضا در بسیاری از مدارس غیرانتفاعی سطح استان، با اجرای این قانون ۷۰ تا ۸۰ درصد چنین مدارسی باید تعطیل شود که باز مشکلات بسیاری را برای آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.

محمدی گفت: همچنین در قانون آمده که سکونت غیر در مدارس غیرانتفاعی ممنوع است. این در حالی است که اکثر افراد غیر که در این مدارس ساکن اند، از فرهنگیان بازنشسته‌ای هستند که به جای انتقال سرمایه خود در کار‌های دیگر، آن را در حوزه آموزش آورده اند تا خدمتی به این حوزه کرده باشند.

کاهش فضای باز مدارس غیرانتفاعی به ۸۰ متر تنها برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹

در ادامه جلسه بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به قانون الزام مدارس غیرانتفاعی به وجود ۲۰۰ متر مربع فضای باز، گفت: با نظر استاندار مرکزی مصوب می‌شود این میزان در سال تحصیلی پیش رو از ۲۰۰ متر مربع به ۸۰ متر مربع کاهش یابد تا مشکلی به وجود نیاید؛ چرا که در حال حاضر مدارس ثبت نام خود را انجام داده اند و اگر این قانون اجرا شود بسیاری از مدارس باید تعطیل شوند و به مشکل خواهیم خورد.

وی ادامه داد: لذا برای اینکه دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید بلاتکلیف نمانند، مصوب می‌شود تا مدارس غیرانتفاعی با میزان فضای باز ۸۰ متر در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به فعالیت خود ادامه دهند، ولی در بازه زمانی ۵ ساله این فضا را به میزان استاندارد یعنی ۲۰۰ متر مربع برسانند.

لغو ممنوعیت سکونت غیر در مدارس غیرانتفاعی در صورت استحکام مدرسه

وی افزود: البته مدارس نوسازی که تازه مجوز دریافت می‌کنند باید همان حداقل ۲۰۰ متر فضای باز را داشته باشند. همچنین مصوب می‌شود سکونت غیر در مدارس غیرانتفاعی در صورت وجود استحکام لازم در بنای مدرسه ممنوعیتی نداشته باشد.

شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به شتاب بخشی به حوزه سواد آموزی، گفت: اتفاقاتی که در حوزه سوادآموزی استان رخ داده و منجر به انعقاد تفاهم نامه‌های کاری با سایر دستگاه‌ها شده بود مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد به صورت عملیاتی در سال جاری به منظور شتاب بخشی به این بخش ملاک عمل قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار