نشست مجمع نمایندگان با اصحاب رسانه؛
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی مجلس شورای اسلامی: نباید اجازه داد رسانه‌های بی هویت و فاقد شناسنامه هر مطلبی را بدون ضوابط خاص منتشر کنند
کد خبر: ۷۶۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ 06 August 2019

شناسنامه دار شدن رسانه های مجازی

 حجت الاسلام  سلیمی روز سه شنبه در نشست جمع بندی مشکلات مطبوعات محلی با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: رسانه‌ها به عنوان چشمان بینا و گوش‌های شنوای جامعه باید در تکالیف خود قدرتمند و اثربخش ظاهر شوند.

وی افزود: رسانه‌ها در اشکال مجازی، مکتوب، نوشتاری، دیداری و شنیداری ابزاری در شکل دهی افکار عمومی و و راهبری موضوعات خرد و کلان هستند و باید در سایه حمایت هدفمند به دور از خودسانسوری و در راستای برنامه‌های توسعه محور نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه مطبوعات استان نتوانسته در سطح ملی مطبوعات، رشد قابل قبول خود را دشته باشد و برای دستیابی به این هدف، اهالی رسانه‌های محلی باید سطح سیاست‌ها و میدان بازی را تغییر داده و اثربخشی و رد پای شفاف تری از خود به جای بگذارند.

سلیمی افزود: اگرچه شرایط خاص کشور باعث شده رسانه‌ها امروز در تامین کاغذ، پرداخت‌ها با مشکلاتی مواجه باشند، اما این موضوعات نباید باعث شود که اهالی رسانه از اهداف کلان خود خارج شوند.

وی خاطر نشان کرد: توزیع سهمیه کاغذ برای مطبوعات باید شفاف باشد و نحوه توزیع و میزان آن از طریق سایتی در اختیار همگان قرار گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت رسانه‌های مجازی باید شناسنامه دار شود چرا که بعضی از مسایل حق نظام است و نباید اجازه داد رسانه‌های بی هویت و فاقد شناسنامه هر مطلبی را بدون ضوابط خاص منتشر کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: عرصه فرهنگ مهم و زیربنایی است و رسانه‌ها به عنوان رکن مهمی در این قلمرو باید از دایره حمایتی موثر و اثربخش بهره‌مند باشند.

کریمی افزود: نقش رسانه‌ها در جریان سازی توسعه محور و انعکاس تحولات و رویداد‌ها در دوره‌های مختلف کشور مشخص است و از این حیث چتر حمایتی گسترده قانون و بهبود جایگاه آن‌ها ضروری است.

وی توضیح داد: شفافیت در فعالیت‌های مطبوعاتی یک اصل است و اگر این حوزه مورد بی مهری واقع شود فعالیت‌های زیرزمینی و بدون شناسنامه فرصت آسیب زایی پیدا می‌کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: استان مرکزی از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی است، اما نشریات قدر تخصصی با دامنه کار ملی در خود ندارد و یکی از راه‌های کاهش مشکلات نشریات محلی این است که ظرفیت‌های تخصصی را رشد داده و از مزایای پشتیبانی مالی صنایع بهره‌مند شوند.

نماینده مردم شازند  نیز در این نشست گفت: مجمع نمایندگان استان مرکزی برای انتقال خواسته‌های حوزه رسانه‌ای به کمیسیون فرهنگی مجلس و پیگیری امور در بخش‌های مرتبط دولت آمادگی کامل دارند.

 ابراهیمی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات رسانه‌ها باید امانت دار خوبی باشند و مطالبی را انتشار دهند که در انتخاب آگاهانه مردم اثر بخشی داشته و به شور و شعور انتخاباتی کمک کند.

حجت الاسلام دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اصحاب رسانه استان مرکزی مطالبات بحقی در زمینه مالیات، بیمه، کاغذ، نیروی انسانی و جایگاه شغلی دارند که بسیاری از آن‌ها با همراهی مقامات درون استانی قابل حل است، اما برخی از این خواسته‌ها باید به شکل کلان و با استفاده ظرفیت‌های فرا استانی پی گرفته شود.

شرایط دشوار در اظهار نامه‌های مالیاتی حوزه مطبوعات، لزوم بازنگری در شرایط اگهی‌های دولتی، تاکید بر ساماندهی فعالیت در عرصه مجازی، بازنگری در توزیع کاغذ و یارانه‌های مطبوعاتی، بیمه خبرنگاران و جلوگیری از اعزام تور‌های خبرنگاران کشوری به صنایع خانواده نفت از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنر‌های زیبا بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.

شناسنامه دار شدن رسانه‌های مجازی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار