مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت:
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: درحال حاضر تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان ۶ هزار و ۵۱۱ نفر است که از کل مصارف استان، در سال گذشته حدود ۲ درصد صرف پرداخت بیمه بیکاری شده است
کد خبر: ۷۶۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 06 August 2019
 
6511 نفر در استان مرکزی از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند
محمدرضا بیدهندی با اشاره به آمار استفاده از بیمه بیکاری در استان با توجه به رکود اقتصادی و مشکلاتی که در حوزه اقتصاد، تولید و صنعت کشور و به تبع آن در استان پیش آمده اظهار داشت: طبیعتاً رکود تورمی موجود بر فضای اقتصادی کشور و استان و تحریم‌های ظالمانه غرب از عوامل اصلی وضعیت اقتصادی حاکم است و وضعیت واحد‌های اقتصادی استان نیز تابعی از وضعیت کشور است و ما شاهد وجود بحران در برخی از این واحد‌ها هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع اصلی سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه‌های پرداختی است و براساس قانون، بخش عمده‌ای از این حق بیمه‌ها، بر عهده کارفرمایان است، بنابراین این بحران‌ها تاثیر چشم‌گیری در توان اقتصادی آن‌ها و تبعا از طرفی تاثیر مستقیم بر قدرت پرداخت واحد‌های اقتصادی و از جمله حق بیمه‌ها داشته و از دیگر سو می‌تواند تعدیل نیروی انسانی را نیز در پی داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: هرچند تجربه نشان داده در شرایط بحرانی، کارفرمایان سعی در حفظ نیروی انسانی ماهر خود دارند و تعدیل نیروی انسانی شاید آخرین انتخاب آن‌ها باشد، اما چنانچه بخشی از نیروی انسانی از فرایند اشتغال خارج شود، قطعا در صف متقاضیان بیمه بیکاری قرار می‌گیرد.

بیدهندی بیان کرد: هرچند طبق آخرین آمار‌ها و تحلیل‌ها، دست کم در چند ماهه نخست امسال شاهد افزایش معناداری در بخش بیمه بیکاری نبوده‌ایم و امیدواریم این بحران‌ها منجر به کاهش اشتغال نشود.

وی ادامه داد: درحال حاضر تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان ۶ هزار و ۵۱۱ نفر است که از کل مصارف استان، در سال گذشته حدود ۲ درصد صرف پرداخت بیمه بیکاری شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: تامین اجتماعی استان مرکزی با داشتن ۱۶ شعبه در سطح استان تعداد ۹۴۳ هزار و ۲۶۶ نفر را تحت پوشش دارد، ضریب نفوذ سازمان در استان ۶۶ درصد است که از میانگین کشوری ۱۲ درصد بیشتر است.

بیدهندی خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان اصلی استان مرکزی ۲۹۸ هزار نفر و مستمری‌بگیران اصلی ۸۹ هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار