چمن مصنوعی - مرکزی
معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح احداث ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی با کمک دهیاری‌ها در دستورکار قرار دارد که براساس این طرح مقرر شده تا پس از تامین زمین چمن مصنوعی از سوی وزارت ورزش و جوانان احداث شود
کد خبر: ۷۶۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 07 July 2019
 
طرح احداث 100 زمین چمن مصنوعی در استان مرکزی اجرا می‌شود
مهدی زندیه‌وکیلی شامگاه شنبه در همایش آموزشی و توجیهی دهیاران استان مرکزی که به مناسبت روز دهیار در استانداری مرکزی برگزار شده بود با اشاره به آمار روستا‌های استان مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی تعداد یک هزار و ۶۳۸ روستا وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۱۲۸ روستا دارای سکنه و ۷۹۲ روستا دارای دهیاری هستند که از این تعداد ۱۳۳ روستا دارای دهیار بانو، ۸۱۸ روستا دارای شورا و تعداد اعضای شورای این روستا‌ها دو هزار و ۵۰۸ نفر برآورد شده است.
برنامه ریزی برای افزایش ماندگاری مسافران نوروزی درمرکزی مدنظر است
وی افزود: ۳۲۹ هزار و ۶۹۰ نفر از جمعیت استان مرکزی را روستاییان تشکیل داده‌اند و این استان در حوزه روستایی گام‌های مطلوبی را با کمک دهیاران برداشته، همچنین در روستا‌های استان مرکزی بخشی از منابع دهیاری‌ها به حوزه ایجاد اشتغال اختصاص داده شده که آماری معادل ۲۰ درصد به خود اختصاص داده و این آمار با مشارکت دهیاری و یا سرمایه‌گذاری مستقیم دهیاری اشتغال‌هایی جدا از سامانه کارا ایجاد کرده است.

۱۶۷ میلیارد تومان در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان مرکزی پرداخت شده است

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: درحال حاضر حدود ۱۶۷ میلیارد تومان در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان مرکزی پرداخت شده که منجر به ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان مرکزی شده است.

زندیه‌وکیلی ادامه داد: صد درصد پسماند روستایی در استان مرکزی به‌صورت مکانیزه جمع‌آوری می‌شود و ۶۶ خودروی مکانیزه و ۳۰۰ نیروی انسانی در این روند بکار گرفته شده‌اند، همچنین تعداد ۴۴۷ خودرو در نهاد دهیاری‌ها فعالیت دارند که پتانسیل مطلوبی است، به‌طوری که در حادثه وقوع سیل استان لرستان این دستگاه‌ها اعزام شده و بسیار کارآمد واقع شدند و در استان مرکزی نیز توانستیم مقابله بسیار خوبی با وقوع سیل داشته باشیم که این امر به مدیریت مطلوب دهیاران و روستاییان باز می‌گردد.

اجرای طرح احداث ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی با کمک دهیاری‌ها در دستورکار قرار دارد

وی عنوان کرد: اجرای طرح احداث ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی با کمک دهیاری‌ها در دستورکار قرار دارد که براساس این طرح مقرر شده تا پس از تامین زمین چمن مصنوعی از سوی وزارت ورزش و جوانان احداث شود، این طرح امسال به اجرا می‌رسد و درحال حاضر تعداد ۸۵ دهیاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دومین طرحی که اجرائی شدن آن به تصمیم استاندار مرکزی در دستورکار قرار دارد تامین ماشین‌آلات موردنظر برای دهیاری‌ها توسط شرکت هپکو است که تفاهم‌نامه این طرح درحال تنظیم است.

۱ تا ۵۰ درصد از فعالیت بهسازی و بازسازی شبکه منابع آب‌رسانی روستایی با مشارکت دهیاری‌ها و بخشداری‌ها  استان انجام می‌شود

زندیه‌وکیلی بیان کرد: مقرر شده ۱ تا ۵۰ درصد از فعالیت بهسازی و بازسازی شبکه منابع آب‌رسانی روستایی با مشارکت دهیاری‌ها و بخشداری‌ها به انجام برسد، همچنین جابجایی و تعبیه تیر‌های چراغ برق روستایی نیز درقالب طرح مشارکتی ۱ تا ۵۰ درصدی دهیاری‌ها توافق شده است.

بیش از ۱۰۰ خانه قرآنی در روستا‌ها توسط دهیاری‌ها و شورا‌های روستایی استان افتتاح شد

وی افزود: بیش از ۱۰۰ خانه قرآنی در روستا‌ها توسط دهیاری‌ها و شورا‌های روستایی افتتاح شده، همچنین خانه‌های ورزش روستایی نیز تعبیه شد و تجهیز این خانه‌ها نیز بر عهده اداره ورزش و جوانان قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی ادامه داد: مسئله ثبات شغلی دهیاران مطرح شده که اخیرا تدابیری در این زمینه اندیشیده شده که پس از تصویب و قطعی شدن نتایج اعلام می‌گردد، دهیاران تعداد ۴۸ وظیفه دشوار بر عهده دارند که قوی‌ترین مدیر اجرایی یک روستا محسوب می‌شوند، همچنین مسئله معافیت دهیاری‌ها از پرداخت مالیات نیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

زندیه‌وکیلی عنوان کرد: دهیا‌ری‌ها در ستاد اربعین با احداث موکب، مدیریت جهادی در سیل و سایر عرصه‌ها به یاری دولت می‌شتابند که این همبستگی و فعالیت جهادی بسیار قابل تقدیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار