اعتراض کارگری
کارگران آذرآب درحالی امروز دست به تجمع اعتراضی زدند که به گفته مدیرکل تعاون استان مرکزی، حقوق کارگران آذرآب برای دوماه متوالی اردیبهشت و خرداد پرداخت نشده است
کد خبر: ۷۶۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 06 July 2019

Image result for ‫آذرآب‬‎

تابناک مرکزی - شرکت صنایع آذرآب در سال ۱۳۶۳ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پیمانکاری عمومی در ایران شناخته می‌شود که از پروژه‌های اجرا شده توسط این شرکت می‌توان به: نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، توسعه واحد روغن سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان،  مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک اشاره کرد.

Image result for ‫آذرآب‬‎

اعتراضات چندباره کارگران آذرآب

پس از واگذاری‌ها و بروز مشکلاتی در این شرکت از سال ۹۶ به بعد بود که مجموعه استان شاهد اعتراضات عمده کارگری از سوی کارگران این شرکت بود تا آنجاکه یکم شهریور ماه ۱۳۹۶ برای چندمین بار در اعتراض به محقق نشدن وعده‌ها و پرداخت نشدن چند ماهه حقوق و مزایا و مطالباتشان مقابل دادگستری استان مرکزی در اراک تجمع کردند.

اما پس از این، در رفتاری شاید بتوان گفت: تهییجی، تعدادی از کارگران شرکت‌های آذراب و هپکو اراک به دلیل مشکلات پیش روی شرکت‌هایشان در ۲۸ شهریور ۹۶ تجمع کردند و جاده و خط راه آهن اراک را مسدود کردند.

موضوعی که بحث اعتراضات صنفی و کارگری را از یک اعتراض کارگری به سمت ابعاد امنیتی تغییر مسیر می‌داد، هرچند این پایان اعتراضات کارگری نبود و پس از این در چند نوبت از جمله روز سه شنبه هشتم خرداد ۹۷، تعدادی از کارگران کارخانه «آذرآب اراک» در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل ساختمان استانداری مرکزی دست به تجمع اعتراضی زدند.

وعده‌ها درباره پرداخت حقوق کارگران محقق نشد

ظهر شنبه ۱۵ تیرماه بار دیگر کارگران این شرکت دست به اعتراض زدند و به گفته رئیس شورای کار شرکت آذرآب حدود ۶۰۰ نفر از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق اردیبهشت و خردادماه و عدم تحقق وعده‌های شرکت دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

صابری ادامه داد: حقوق کارگران بین ۲.۵ تا ۳.۵۰ میلیون تومان است که دو ماه آن در این شرایط اقتصادی پرداخت نشده و مدیریت شرکت وعده پرداخت حقوق‌ها در چهارشنبه هفته گذشته را داده بود که اعلام شد منابع پرداخت حقوق تامین نشده و قول اوایل این هفته را دادند البته نکته مهم این است که کارگران بیش از هر چیزی نگران آینده شغلی خود هستند.

جلسه بی نتیجه معاون سیاسی استاندار مرکزی درباره وضعیت آذرآب

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب اضافه کرد: هفته گذشته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در خصوص وضعیت شرکت جلسه تشکیل داد، مجموعه استان در تلاش برای رفع مشکلات هستند، اما بدقولی‌ها بسیار شده و کارگران اعتماد نمی‌کنند و همین امر سبب می‌شود که دست به اعتراض بزنند که این کار به طور قطع برای مجموعه مدیریتی استان دردسر ایجاد می‌کند.

تا آخر این هفته حقوق کارگران پرداخت می‌شود و کارگران در این رابطه کمی عجله کرده‌اند

"محمد تقی آبایی هزاوه" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکز  با اشاره به علت تحصن کارگران آذرآب اظهار داشت: کارگران آذرآب به سبب معوق شدن حقوق خود تحصن کرده‌اند.

وی افزود: دو روز قبل در کمیسیون کارگری با حضور مدیرعامل شرکت آذرآب  این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و طبق این جلسه تصمیم بر آن شد تا آخر این هفته حقوق کارگران پرداخت شود و کارگران در این رابطه کمی عجله کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: حقوق کارگران آذرآب برای دوماه متوالی اردیبهشت و خرداد پرداخت نشده است، طبق قول مدیرعامل شرکت آذرآب، تا پایان این هفته حقوق کارگران پرداخت می‌شود.

Image result for ‫آذرآب‬‎

Image result for ‫آذرآب‬‎

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار