مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار این استان با رویکرد مشاغل نوین کلید خورد.
کد خبر: ۷۵۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 04 July 2019

طرح توسعه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار استان مرکزی کلید خورد



زهرا فرجی افزود: این طرح ملی با مشارکت معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اول تیرماه در ۲۰ استان کشور آغاز شده و گام نخست آن در استان مرکزی برای جامعه هدف کلید خورده است.

وی توضیح داد: زنان همسر فوت شده، مطلقه، خودسرپرست و مجرد و همسر زندانی چهار گرروه هدف این طرح هستند که باید با رویکرد مهارت‌های نوین برای آنان زمینه شغلی ایجاد شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ملی که تا پایان سال ۹۸ ادامه دارد، فرآیند شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی و تقویت زنجیره کاری برای جامعه هدف دنبال می‌شود.

فرجی عنوان کرد: جامعه هدف در گام نخست این طرح برای استان مرکزی ۱۳۱ نفر تعریف شده و راهبرد‌های اجرایی در توانمندسازی و فرصت شغلی برای آنان آغاز شده است.

وی یادآور شد: زنان سرپرست خانوار، خودسرپرست و یا بدسرپرست مشارکت جو در این طرح اگر مهارت اولیه داشته باشند سرمایه لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد و در ادامه مسیر برای این افراد بستر ادامه حیات شغلی، امکان تولید انبوه و ایجاد و تقویت چرخه اقتصادی مهیا می‌شود.

مشاور استاندار مرکزی در امور زنان و خانواده ادامه داد: در این طرح حضور کارآفرینان و پشتیبانان مالی نیز دیده شده که جامعه هدف در ادامه مسیر شغلی با مشکل جدی مواجه نشود.

بیش از ۵۲ زن سرپرست خانوار و بدسرپرست در استان مرکزی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار