مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت:
مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: امسال ۴ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در استان مرکزی مقاوم‌سازی می‌شوند که در این باره ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده و در قالب تسهیلات ۴۰ میلیونی به متقاضیان پرداخت می‌شود
کد خبر: ۷۵۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 03 July 2019

 

4 هزار و 500 واحد روستایی در استان مرکزی مقاوم‌سازی می‌شوند

محمدرضا رضافرح در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان مرکزی اظهار داشت: جاری شدن سیل در استان مرکزی سبب وارد آمدن خسارات زیادی به واحد‌های مسکونی شده که درمجموع در استان مرکزی به ۵ هزار و ۳۲۷ واحد خسارت زده  است.

وی افزود: واحد‌های ارزیابی در شهرستان چگنی در ۲۰۵ روستا به صورت میدانی پایش را انجام داده‌اند که ۱۵۴ روستای خسارت‌دیده در این شهرستان و جمعا ۲ هزار و ۲۴ واحد احداثی و ۹۴۲ واحد تعمیری در سه بخش شهرستان چگینی وجود داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی تصریح کرد: اعتبار ابلاغی برای شهرستان چگینی یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی و ۶۰۴ واحد تعمیری بوده است.

رضافرح بیان کرد: در استان مرکزی درمجموع ۶۹۷ روستا در ۲۳ بخش خسارت‌دیده بودند که با مدیریت مناسب سیل جاری نشد، اما شدت بارندگی سبب خسارت شد، تعداد واحد‌های ارزیابی‌شده احداثی ۴ هزار و ۸۰۰ واحد بوده که شامل ۶۸ واحد روستایی و ۴۵۹ واحد شهری است.

وی عنوان کرد: حدود ۷۶ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده استان مرکزی اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی ادامه داد: امسال ۴ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در استان مرکزی مقاوم‌سازی می‌شوند که در این خصوص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده و در قالب تسهیلات ۴۰ میلیونی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رضافرح ادامه داد: به منظور تسریع بازسازی در مناطق سیل‌زده نیاز به مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت آن‌ها داریم که البته این سبب می‌شود تا آخر مردادماه عملیات بازسازی منازل مسکونی تمام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار