مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی: 
مشایخی گفت: امریکا نماد سلطه، استعمار و استکبار در جهان و ناقض حقوق بشر است
کد خبر: ۷۵۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 03 July 2019

 

 

«مصطفی مشایخی» با اشاره به اینکه ششم تا ۱۲ تیر ماه به عنوان هفته حقوق بشر امریکایی نامگذاری شده است گفت: امریکا مدعی حقوق بشر است، ولی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه وقتی که بحث آمریکا مطرح می‌شود، به عنوان یک نماد سلطه، استعمار و استکبار به آن نگاه می‌کنیم، افزود: امریکا در عرصه کنونی بزرگترین مدعی حقوق بشر است به دلیل اینکه رسانه‌های غول پیکر سنتی و نوین را در دست دارد و به وسیله آن‌ها خود را مدعی حقوق بشر معرفی کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه  معمولا شعار‌های حقوق بشر آمریکا، شعار‌های فریبکارانه سیاسی بیش نیست افزود:  اندیشمندان دنیا نیز این را رصد می‌کنند و به خوبی متوجه این امر هستند و می‌دانند که این شیطان بزرگ همواره در حال نقض حقوق بشر و رفتاری متفاوت با آنچه بیان می‌کند است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه آنچه که امروز در در آمریکا به چشم می‌خورد یک مثلث بزرگ ثروت، سلطه و پرنو یا ابتذال اخلاقی است، خاطر نشان کرد: این سه به خوبی در امریکا قابل مشاهده است و همه به چشم خود آن را می‌بینند و می‌دانند که حرف‌های امریکا دروغی بیش نیست.

 

مشایخی در ادامه به سطح دشمنی امریکا با ایران اشاره کرد و ادامه داد:آنچه که در رابطه با ایران می‌بینیم در سطح بین المللی، منطقه‌ای و داخلی است که در سطح بین الملی با سازمان‌هایی که به وجود آوردند فشار‌ها را سنگینتر می‌کنند و در سطح منطقه‌ای نیز با بیکار گیری دولت‌های مرتجع  منطقه و تحریک آن‌ها دایره فشار‌ها را توسعه می‌دهد و در حوزه داخلی هم با فعال کردن فرصت‌های مختلفی که در کشور داریم در حال تلاش برای بر اندازی جمهوری اسلامی هستند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: دشمن قسم خورده ایران اسلامی باید بداند که ملت فهیمف ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی همواره هوشیار و آگاه هستند و به انقلاب و ارزش‌های خود پایبند بوده و هستند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا ۴۰ اتاق فکر ویژه بر اندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... راه اندازی کرده است، و از اندیشمندان و نظریه پردازان بزرگ در این راستا استفاده می‌کند، افزود: یکی از نظریه پردازان  ۱۹۸ دستوالعمل برای بر اندازی نرم جمهوری اسلامی ایران نوشته است که این دستورالعمل‌ها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی موجود است.

 

مشایخی با بیان اینکه از هویت و موجودیت دولت آمریکا خیلی نمی‌گذرد و این دولت کمتر ۴۰۰ سال قدمت دارد، افزود: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان یک دولت استکباری مطرح شد و توانست با بکار گیری اتاق‌های فکر سلطه خود را در کشور‌های مختلف استمرار داد و کشور‌های تحت سلطه خود را توسعه داد.

 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های که آمریکا بکار گیری دست نشانده‌ها بود که توانست مهره‌های خاص خود را که در کشور‌های غربی تحصیل می‌کردند به عنوان حاکم و پادشاه در کشور‌های استعماری خودش بکاربگیرد، افزود: در همین راستا رضا شاه را توسط دولت انگلستان در ایران بکار گرفتند بجای اینکه لشگر کشی کنند و یک سرزمینی را تصرف کنند که هزینه سنگینی هم برایشان داشت، آمدند یک نفر دست نشانده را روی کار آوردند و تمام سیاست‌های استعماری خود را پیاده می‌کردند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گام دوم ایجاد سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی بود، اضافه کرد: این  سازمان‌های بین المللی تماما دست آمریکا بودند برای اینکه این کشور بتواند دایره سلطه و نفوذش را در کشور‌های مختلف جهان اعمال کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار