مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در توزیع حلقه لاستیک از استان‌های موفق بوده است گفت: تاکنون ۴۳ هزار حلقه لاستیک در استان توزیع شده و این در حالی است که نیاز سالانه استان ۶۰ هزار حلقه است.
کد خبر: ۷۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 25 June 2019

توزیع ۴۳ هزار حلقه لاستیک در استان مرکزی

تابناک مرکزی-  علی زندی فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری حمل کالا بارنامه دار ۲.۶ دهم درصد افزایش و ۶.۳ دهم در صد هم افزایش ریالی درآمد سازمانی و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم نقدینگی ملی داشتیم.

وی افزود: پیش‌بینی خسارات وارده بر اثر سیل و بارندگی‌های اخیر به محور‌های مواصلاتی و جاده‌های استان ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که خسارت اصلی ۷۲ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۰ میلیارد تومان برای خسارت‌های اولویت‌دار اختصاص داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: طی سه ماه اخیر، مسیر ۱۴۷ روستا مسدود شده بود که پیش از شروع بارش‌ها عملیات بهسازی را آغاز می‌کنیم

زندی‌فر با اشاره به برنامه‌های سال جاری نیز گفت: ۶ زیرگذر که از نقاط حادثه‌خیز استان است و ۵ سال به‌صورت بلاتکلیف مانده بود به مناقصه گذاشته شده و مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۳ ساختمان راهدارخانه استان و اداره راهداری شهرستان فراهان فاقد ساختمان اداری است که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به بلاتکلیفی ۱۵ ساله پلیس‌راه توره نیز بیان داشت: تمام اقدامات برای تغییر کاربری و واگذاری این پاسگاه انجام شده و با توجه به اینکه پاسگاه پیش‌ساخته است بودجه لازم در این خصوص اخذ شده و هفته آینده می‌توان عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

زندی‌فر تصریح کرد: تقاطع آشتیان راهجرد دغدغه چندساله مسئولان استانی است که بودجه لازم نیز در این راستا تخصیص یافته و عملیات اجرایی آن قبل از فصل سرما کلید می‌خورد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در توزیع حلقه لاستیک از استان‌های موفق بوده است افزود: تاکنون ۴۳ هزار حلقه لاستیک در استان توزیع شده و این در حالی است که نیاز سالانه استان ۶۰ هزار حلقه است و در برخی شهرستان‌ها نیز توزیع حلقه لاستیک به‌صورت آزاد است که سهمیه آن‌ها را در دیگر شهرستان‌ها توزیع می‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه درصدد هستیم مقابل ایستگاه سمنگان مجتمع خدماتی رفاهی ایجاد کنیم اضافه کرد: در پایانه بار فضای سبز و پارکینگ خودرو‌های سبک لحاظ شده است.

زندی‌فر با بیان اینکه ۱۴ تقاطع حادثه‌خیز استان که منجر به تصادفات زیادی می‌شد اصلاح شده است خاطرنشان کرد: ۳۲ نقطه حادثه‌خیز داشتیم که عملیات اصلاحی ۱۰ نقطه آغاز و ۲۲ نقطه دیگر نیز در کوتاه‌ترین زمان اصلاح می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان روشنایی‌ها ۲۵۰ کیلومتر بود که در حال حاضر به ۳۰۰ کیلومتر افزایش یافته و به هیچ عنوان تاکنون اجازه خاموشی ندادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در خصوص ایمن‌سازی مدارس نیز بیان کرد: در ۲۵ مدرسه روستایی استان به دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، امکانات آموزشی ارائه شد و در ۷ روستا نیز ۷۰۰ کلاه ایمنی به‌منظور ارتقای ایمنی در اختیار موتورسواران قرار گرفت و همچنین ۱۵۰ کپسول ایمنی در اختیار وانت سواران شهرستان ساوه به‌صورت نمادین و به‌منظور آموزش قرار گرفت.

زندی‌فر خاطرنشان کرد: آموزش مدیران فنی و کنترل کیفی و حذف باک‌های اضافه در راستای مقابله با قاچاق سوخت از دیگر اقدامات در سال جاری است.

وی اظهار داشت: ۳۲ دستگاه از ماشین‌آلات اداری استان به شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و ۱۲ دستگاه دیگر نیز به شهرستان پلدختر در سال جاری به‌واسطه سیل و بحران اخیر ارسال شد که هفته گذشته پس از انجام مأموریت‌ها به استان بازگردانده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار