مدیر اموربین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک از سفر قریب الوقوع یک هیئت تجاری ـ. اقتصادی از کشور غنا به استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 24 June 2019

سفر قریب الوقوع هیئت تجاری ـ اقتصادی کشور غنا به استان مرکزی

سعید بیگ‌زاده با اشاره به مزایای کشت فرا سرزمینی، به‌ویژه سرمایه‌گذاری در کشور غنا اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در کشور از جمله بحران کم‌آبی، به نظر می‌رسد بهترین گزینه، کشت برخی از محصولات در خارج از کشور و استفاده از مزایای کشور‌هایی همچون غنا است.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع یک هیئت تجاری ـ. اقتصادی از کشور غنا به استان تصریح کرد: یکی از اهداف عمده و اصلی این سفر بحث و گفت‌وگو به‌منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای کشاورزان و فعالین بخش کشاورزی استان به‌منظور سرمایه‌گذاری در کشور غنا است.

مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک هدف کشت فرا سرزمینی را ایجاد ثروت برای فعالین بخش کشاورزی برشمرد و پیرامون کشت فرا سرزمینی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور غنا اشاره کرد و گفت: علیرغم وجود این ظرفیت‌ها تولیدکننده در این کشور وجود ندارد و این فرصت مناسبی است برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاری در این کشور.

بیگ‌زاده ضمن اشاره به شرایط جغرافیایی این زمین و نزدیکی به رود ولتا، کشور غنا را بستر خوبی برای کشت محصولات مورد نظر ایران دانست و بازار این کشور را نیز برای فروش محصولات با قیمت خوب مناسب ارزیابی کرد.

وی همچنین وجود راه‌های شنی و آسفالت برای دسترسی مناسب، وجود برق، نزدیکی به شهر، نیروی کار ارزان، بارندگی و شرایط اقلیمی مناسب را از دیگر شرایط این کشور دانست.

مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک ادامه داد: ورود تیم سرمایه‌گذاری می‌تواند با اولویت تولید در غنا و با هدف ایجاد درآمد صورت گیرد.

بیگ‌زاده اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی اتاق بازرگانی اراک هیئتی متشکل از فعالان اقتصادی استان به کشور غنا سفر کردند که با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، شرایط برای فعالیت در بخش کشاورزی کاملاً فراهم بود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ شهر یک کارخانه و یک سد شعار دولت و دستور رئیس‌جمهور غنا در راستای برنامه‌های عمرانی، خدماتی و فقرزدایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار