نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فراهم‌سازی زمینه مشارکت جوانان در برنامه‌های عید سعید غدیر مورد توجه باشد و دستگاه‌های مسئول نسبت به نظارت گسترده بر این امور توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۷۵۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 18 June 2019
اراک| ظرفیت‌های مردمی باید در برگزاری برنامه‌های دهه ولایت به کار گرفته شود
 آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر دیروز در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های عید سعید غدیر در استان مرکزی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای عید غدیر اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فراهم‌سازی زمینه مشارکت جوانان در برنامه‌های عید سعید غدیر مورد توجه باشد و دستگاه‌های مسئول نسبت به نظارت گسترده بر این امور توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: چراکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی می‌تواند در برگزاری مطلوب و بازدهی رضایت‌بخش این برنامه‌ها موثر باشد، بنابراین برگزاری مراسم‌های این‌چنینی با رویکرد مشارکت مردمی همراه باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نکته مهم دیگر محتوامحوری بودن برنامه‌های دهه امامت و ولایت است که باید مورد توجه باشد چراکه تفکر ولایی مهم‌ترین پیام واقعه غدیر خم است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: این نوع از تفکر از اصول پایه دین اسلام بوده و به عنوان قدرت نرم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ولایت‌پذیری و تبعیت از قرآن و عترت، پیام اصلی واقعه غدیر است، از این رو تشریح و تلاش برای بازگو کردن زوایا و ابعاد مختلف این پیام ارزشمند باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: از مهم‌ترین پیام‌های واقعه غدیر پشتیبانی و صیانت از جایگاه ولایت فقیه است که این محور باید در ایام دهه امامت و ولایت به خوبی تشریح شود.

دری نجف‌آبادی افزود: تلاش درراستای انس گرفتن جامعه با واقعه غدیر می‌تواند در افزایش علاقه مردم به امامت و ولایت، وحدت مسلمانان، اطاعت‌پذیری بدون قید و شرط، روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی کمال و سعادت موثر باشد.

وی تصریح کرد: همچنین باید این نکته مورد توجه مردم جامعه قرار گیرد که دوری و فاصله گرفتن از موضوع غدیر می‌تواند سبب خسران و نابودی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: از این رو انتقال پیام واقعه غدیر تکلیف الهی تمام اقشار به‌ویژه روحانیون است و باید محتوای این پیام را با تشریح ابعاد مختلف آن به نسل جوان منتقل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار