مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت:
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: شاخص اهدای خون بانوان استان رتبه دوم کشوری است.
کد خبر: ۷۵۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 15 June 2019

رتبه دوم بانوان استان مرکزی در اهدای خون

به گزارش تابناک مرکزی فاطمه السادات مهدویانی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت ۲۴ خردادماه روز اهداکنندگان خون اظهار کرد: بسیاری از کشور‌ها با مشکل کمبود خون مواجه هستند، اما در کشور ما به ازای هر یک‌هزار نفر، ۲۷ نفر خون اهدا می‌کنند.

وی افزود: در استان مرکزی به ازای هر هزار نفر ۳۰ اهداکننده و در شهر اراک این میزان ۵۱ نفر است.

مدیرکل انتقال خون استان بیان کرد: بیشترین میزان مصرف خون مربوط به بیمارستان آیت‌الله خوانساری است که در این زمینه به‌واسطه تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده مردم برای اهدای خون خود استقبال زیادی دارند.

مهدویانی با اشاره به شاخص‌های اهداکنندگان مستمر خون گفت: اهدای شاخص مستمر خون در کل کشور ۵۵ درصد است و این شاخص در استان مرکزی ۵۷ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی در خصوص اهدای خون بانوان نیز بیان داشت: اهدای خون بانوان کشور ۴ درصد است و این در حالی است که این میزان در استان مرکزی ۷.۲ دهم درصد است، اما این میزان اهدایی خون پایین است و دلیل مشارکت پایین بانوان هم به‌واسطه باور‌های غلط است که اهدای خون، ضعیفی و پوکی استخوان در بانوان ایجاد می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه بانوان خون سالم‌تری نسبت به آقایان دارند افزود: در مقطع جنگ ۵۰ درصد اهداکنندگان خون بانوان بودند و استقبال بهتری در این خصوص از سوی بانوان می‌شد.

مهدویانی با بیان اینکه یکی از اهداف خون‌دهی «حفظ سلامتی» اهداکننده است تصریح کرد: شایع‌ترین و بیشترین مصرف گروه‌های خونی مربوط به گروه خونی +O است و در برخی زمان‌ها نیز نیازمند به همه گروه‌های خونی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار