رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: دوره آموزشی تخصصی طراحی نقشه فرش در استان مرکزی با همکاری دانشگاه اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 15 June 2019
محمدهاشم ریاحی گفت: هر ساله مبالغی از سوی مرکز ملی فرش به حساب سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌های آموزشی فرش استان واریز می‌شود و در سال گذشته نیز مبالغی در خصوص این دوره‌ها دریافت شد و با استفاده از اعتبار سال گذشته در سال جاری یک دوره تخصصی طراحی فرش با استفاده از نرم افزار بوریا برگزار خواهد شد. 
وی افزود: سال گذشته دوره مقدماتی این آموزش‌ها برگزار شد و در نظر داریم که در روزهای 25، 26 و 27 خردادماه جاری دوره تخصصی آموزش طراحی فرش در استان مرکزی برگزار شود. 
رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در این دوره تخصصی تنها افرادی که دوره مقدماتی را پشت سر گذاشته یا با نرم افزار بوریا آشنایی دارند مجاز به شرکت هستند. 
ریاحی بیان کرد: ظرفیت ثبت نام در این دوره آموزشی 25 تا 30 نفر است و در حال حاضر تعداد شرکت کنندگان برای حضور در این دوره به حدنصاب رسیده است. برگزاری این دوره برای شرکت کنندگان به صورت رایگان خواهد بود و گواهینامه حضور در این دوره از مرکز ملی فرش صادر خواهد شد. 
وی اضافه کرد: برای برگزاری این دوره ها از مجری استفاده می‌شود که امسال با توجه به ثبت نام متقاضیان و تقاضای مجریان، مرکز آموزشی دانشگاه اراک امتیاز کافی را برای برگزاری این دوره به دست آورد و  قرار بر این شد که این دوره در مرکز آموزشی دانشگاه اراک اجرا شود. 
رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی تصریح کرد: با توجه به کاهش طراحان فرش در استان مرکزی در تلاش هستیم که به یک نحوی با استفاده از همین دوره‌ها تعداد طراحان را در استان افزایش دهیم. 
ریاحی اضافه کرد: با توجه به آسیب شناسی این حوزه از طریق سند فرش به این نتیجه رسیدیم که تعداد طراحان در حال کاهش است، از طرفی در حال حاضر طراحی با دست در حال منسوخ شدن است در نتیجه در همین راستا تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق نرم افزارهای آموزشی گرفتیم. 
وی هدف  از برگزاری این دوره‌ها را شناسایی استعدادها عنوان کرد و گفت: در نهایت این استعدادهای شناخته شده برای بکارگیری و استفاده از ظرفیت، به بخش‌های مختلف معرفی شوند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار