مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: تمامی طلب گندمکاران این استان در سال جاری پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۵۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 15 June 2019

طلب گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد

 

«مسعود رضایی» روز شنبه گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ تن گندم از ابتدای طرح خرید تضمینی گندم تا کنون در استان مرکزی توسط دولت خریداری شده و وجوه بارنامه‌های ثبتی تا ۱۵ خرداد ماه به طور کامل به حساب کشاورزان واریز شد.

وی بیان کرد: مانده کل سپرده های بانک کشاورزی استان مرکزی افزایش ۲ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریالی در سال جاری دارد و با افزایش ۱۸ درصدی از ۱۶ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال در ابتدای سال گذشته به ۱۹ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این افزایش در حالی حاصل شده است که ضمن رعایت نرخ‌های سود سپرده مصوب شورای پول و اعتبار، سهم سپرده‌های ارزان قیمت بانک کشاورزی از ۴۴ و ۵۲ صدم درصد در سال ۹۶ به ۵۰ و ۵۴ صدم درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

رضایی گفت: تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی استان مرکزی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یک هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال افزایش دارد.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی استان مرکزی با افزایش ۱۷ درصدی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن به ۱۲ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال رسید.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶۸ درصد از مجموع تسهیلات پرداخت شده توسط بانک کشاورزی این استان پارسال برای نخستین بار به تسهیلات سرمایه‌ای اختصاص یافته است.

رضایی گفت: پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و محدود کردن پرداخت خارج از بخش شعب شهری در پشتیبانی بیشتر از تولید بخش کشاورزی از جمله مهمترین عوامل افزایش پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای در این مدت بوده است.
وی افزود: مانده کل تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی استان مرکزی با ۳۳ و ۸۳ صدم درصد افزایش در انتهای سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۱۹ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: مانده کل تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی این استان در انتهای سال ۹۶ حدود ۱۴ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال بوده است.

رضایی عنوان کرد: ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی استان مرکزی در سال گذشته با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان، کاهش هدررفت محصولات و افزایش بهره وری در تولیدات این بخش پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: تامین مالی ۱۰۰ درصد ماشین‌ها و تجهیزات مورد نیاز بخش کشاورزی، بدون محدودیت با هماهنگی های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی توسط بانک کشاورزی انجام می شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌های اولویت دار از جمله توسعه گلخانه‌ها، پرورش ماهی، تسهیلات صندوق توسعه ملی، رونق تولید، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، حمایت از زنان سرپرست خانوار و تسهیلات ازدواج را از برنامه های مهم بانک کشاورزی در سال گذشته عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با پیگیری، تقویت همکاری‌ها و اجرای تفاهم نامه‌های منعقد شده، همراهی و همدلی سایر دستگاه‌های اجرایی این مهم در سال جاری با قوت استمرار یابد.
رضایی افزود: ۸۲۷ میلیارد ریال تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری با نرخ ۶ درصد توسط بانک کشاورزی استان مرکزی به ۶۸۰ طرح و کسب و کار کوچک پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات برای یک هزار و ۳۱۸ نفر فرصت اشتغال در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به همراه دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: وقوع خسارت در بخش کشاورزی تا حدود زیادی اجتناب ناپذیر است و بانک کشاورزی در راستای مدیریت عوارض بلایای طبیعی و کمک به بازسازی توان تولیدی کشاورزان خسارت دیده ضمن استفاده از ابزار بیمه کشاورزی، در زمینه وصول بدهی کشاورزان خسارت دیده تا حد امکان با آنان همراهی و مساعدت داشته است.

رضایی گفت: بانک کشاورزی استان مرکزی پارسال بدهی سه هزار و ۷۸۵ کشاورز خسارت دیده را در راستای اجرای بند «خ» تبصره ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه به مدت ۳ سال امهال شد و برای سایر کشاورزان غیرمشمول نیز بسته حمایتی خاصی از سوی این بانک به شعب ابلاغ شده است.

بانک کشاورزی با ۵۷ شعبه، ۸۰ دستگاه خودپرداز و ۹ هزار و ۱۸۰ دستگاه کارتخوان با هدف حفظ منابع پایه، تولید ارزش افزوده و اشتغالزایی در راستای رونق تولید در سطح شهرها و روستاهای استان مرکزی به شهروندان خدمت رسانی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار