آیت‌الله دری نجف‌آ‌بادی: 
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه عزم و اراده ملی در مسیر پیشرفت واجب عقلی، شرعی و ملی است، گفت: باید عزت جامعه اسلامی جاذبه برای دیگر امت‌ها باشد و با افتخار به دنیا بگوییم که امت اسلامی پیرو مکتب امامت و ولایت است.
کد خبر: ۷۵۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 12 June 2019

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در ارایه مقاله خود در هشتمین همایش کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع «ضروت مسئولیت پذیری، عزم و اراده ملی در راه تحقق آرمان ها» که صبح امروز (چهارشنبه،  ۲۲ خرداد) در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در برگزاری و انجام برنامه‌های کلان نیازمند برنامه ریزی و تدبیر هستیم. یکی از مسائل مهمی که در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد، اهتمام به موضوع عزم و اراده ملی است.

 

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: ما باید بدانیم که در کجا قرار گرفته ایم، افق ما کجاست و راه‌های رسیدن به آن افق چگونه و اینکه مشکلات و چالش‌ها در کجاست و چگونه باید از آن موفق عبور کنیم.

 

وی اظهار کرد: به عنوان مثال در چند سال گذشته در صنایع کشور تحولات شکل نگرفته است، صنایع ما صنایع  وابسته‌ای است. در استان مرکزی سه هزار واحد صنعتی داریم که از این صنایع ۲۰۰ واحد از صنایع مهم کشور است که می‌تواند در خاورمیانه برتر باشند، ولی در عمل با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

 

‌آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: البته من نمی‌خواهم زحمات و خدمات صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را نادیده بگیریم، به عنوان مثال میزان تولید برق ما نسبت به زمان قبل از انقلاب بسیار افزایش یافته است، اما تولید برق نباید تنها برای مصرف گرایی باشد، بلکه بیشتر برای پشتیبانی از تولید باید صرف شود، یعنی ۳۰ هزار مگابات از برق تولید شده باید برای تولید صرف شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند: «وقتی نیت و اراده قوی باشد، جامعه و افراد آن در برابر سختی‌ها و مشکلات شکست نمی‌خورند»، تاکید کرد: در همین زمینه امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه در مورد مواجه حضرت موسی (ع) و هارون با فرعون اشاره کرده اند که آن‌ها پیامبران الهی با عزم و اراده‌ای در حد سطح رهبران و مسئولین و مدیران بودند. ما باید موضوع عزم و اراده ملی را در جامعه سرایت بدهیم تا جمهوری اسلامی در افق آینده با عزم و اراده گام‌های بلند را بردارد و اهداف متعالی را دنبال کند،  به نظرم این برای ما واجب عقلی و شرعی و ملی است که ایران اسلامی در افق آینده دارای موقعیت ممتاز از نظر شرایط اسلامی، ایرانی باشد.

 

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ابراز کرد: باید تلاش کنیم که به آروز‌های دیرینه دست یابیم و احساس نقص‌های گذشته جبران شود و عزت جامعه اسلامی جاذبه برای دیگر امت‌ها باشد و عظمت و عزت تمدن اسلامی را به دیگر امت‌ها نشان دهیم و با افتخار به دنیا بگوییم که امت اسلامی پیرو مکتب امامت و ولایت است و توان ساختن جامعه اسلامی با مدل ارزشمند همراه با عدالت، مساوات و اخلاق و دور از فساد را دارد،  ولی این نیازمند عزم و اراده ملی است که اگر نباشد، این کلید اصلی ممکن است دچار چالش‌ها و مشکلات اجتماعی و سیاسی باشیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جناح‌های سیاسی در رسیدن به اهداف، آرمان‌ها و قله‌ها تلاش کنند به گونه‌ای که تکانه‌های داخلی و چالش‌های بین المللی دشمنان نتواند در عزم و اراده ملی خللی ایجاد کند، زیرا که این عزم و اراده ملی، سرمایه و پشتوانه برای کار‌های بزرگ و تحول آفرین است که باید بستر‌های لازم آن فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار