معاون استاندار مرکزی تاکید کرد؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای تجزیه و تحلیل مسایل حوزه اجتماعی و رفع این دغدغه‌ها ضروری و مهم است.
کد خبر: ۷۵۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 10 June 2019
 

ضرورت بهره گیری از دستگاه ها و دانشگاه ها برای رفع معضلات اجتماعی

 بهروز اکرمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در حوزه آسیب های اجتماعی بنا به علت و شرایط خاص جامعه نمی توان آمار متقنی به دست آورد و ارائه آمار مشخص در این حوزه امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: باید نوع نگاه نسبت به ارایه آمارهای حوزه آسیب های اجتماعی تغییر پیدا کند و نگاهمان باید همراه با احساس مسئولیت، تاثیرگذاری تصمیم گیری های گذشته در این حوزه و تصمیم های جدید در آینده باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بیان کرد: بر اساس داده های خام نمی توان تحلیل و تصمیمی در حوزه آسیب های اجتماعی گرفت و باید تیمی متشکل از کارشناسان مختلف با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری تجزیه و تحلیل این آمار را تا پایان شهریور ماه سال جاری انجام دهند و برای آن راهکار ارایه کنند. البته استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و تمامی دستگاه های اجرایی استان در این خصوص مهم است.

اکرمی افزود: باید مطالعات بیشتری نسبت به جامعه انجام دهیم و بپذیریم که جامعه هویت مستقل دارد و باید تصمیمات علمی برای آن اتخاذ کرد.

وی خاطر نشان کرد: در استان مرکزی طی سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۵۶ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که بیش از ۹۵ درصد آنها موفق به دریافت وام ازدواج شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تاکید کرد: در تمامی جوامع بشری و اعصار نهاد خانواده یک نهاد مقدس و قابل احترام است و مبنای تشکیل خانواده، ازدواج می باشد.

اکرمی گفت: باید عوامل تسهیل کننده، ترویج کننده و موانع پیش روی ازدواج مطابق با فرهنگ استان بررسی گردد و مطابق با آن تصمیمات اجرایی نیز اتخاذ شود.

وی افزود: برای بزرگداشت و برنامه های هفته ازدواج تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند با اداره کل ورزش و جوانان استان همکاری لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی اظهار کرد: سالمندان گرانبهاترین افراد جامعه محسوب می شود و نباید برای سالمندان دنبال کار سمبولیک بود بلکه باید برای نشاط اجتماعی این قشر تلاش کرد.

اکرمی گفت: بر اساس آخرین آمار، استان مرکزی وومین استان پیر کشور است و این مساله مسئولیت سنگینی را بر عهده ما قرار می دهد و انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی استان نسبت به این قضیه مسئولیت پذیرتر باشند و اقدامات اساسی را برای بهبود وضعیت سالمندان انجام دهند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی عضو شورای سالمندان استان تا پایان هفته فرصت دارند گزارش اقدامات انجام شده دستگاه خود را در راستای مصوبات این شورا به دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری ارسال کنند، همچنین تا پایان هفته نیز باید دستگاه های اجرایی تمامی تفاهم نامه های همکاری با اداره کل بهزیستی استان را امضا کنند.
 بهروز اکرمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی بنا به علت و شرایط خاص جامعه نمی‌توان آمار متقنی به دست آورد و ارائه آمار مشخص در این حوزه امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: باید نوع نگاه نسبت به ارایه آمار‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی تغییر پیدا کند و نگاهمان باید همراه با احساس مسئولیت، تاثیرگذاری تصمیم گیری‌های گذشته در این حوزه و تصمیم‌های جدید در آینده باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بیان کرد: بر اساس داده‌های خام نمی‌توان تحلیل و تصمیمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی گرفت و باید تیمی متشکل از کارشناسان مختلف با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری تجزیه و تحلیل این آمار را تا پایان شهریور ماه سال جاری انجام دهند و برای آن راهکار ارایه کنند. البته استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص مهم است.

اکرمی افزود: باید مطالعات بیشتری نسبت به جامعه انجام دهیم و بپذیریم که جامعه هویت مستقل دارد و باید تصمیمات علمی برای آن اتخاذ کرد.

وی خاطر نشان کرد: در استان مرکزی طی سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۵۶ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها موفق به دریافت وام ازدواج شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی تاکید کرد: در تمامی جوامع بشری و اعصار نهاد خانواده یک نهاد مقدس و قابل احترام است و مبنای تشکیل خانواده، ازدواج می‌باشد.

اکرمی گفت: باید عوامل تسهیل کننده، ترویج کننده و موانع پیش روی ازدواج مطابق با فرهنگ استان بررسی گردد و مطابق با آن تصمیمات اجرایی نیز اتخاذ شود.

وی افزود: برای بزرگداشت و برنامه‌های هفته ازدواج تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با اداره کل ورزش و جوانان استان همکاری لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی اظهار کرد: سالمندان گرانبهاترین افراد جامعه محسوب می‌شود و نباید برای سالمندان دنبال کار سمبولیک بود بلکه باید برای نشاط اجتماعی این قشر تلاش کرد.

اکرمی گفت: بر اساس آخرین آمار، استان مرکزی وومین استان پیر کشور است و این مساله مسئولیت سنگینی را بر عهده ما قرار می‌دهد و انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به این قضیه مسئولیت پذیرتر باشند و اقدامات اساسی را برای بهبود وضعیت سالمندان انجام دهند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو شورای سالمندان استان تا پایان هفته فرصت دارند گزارش اقدامات انجام شده دستگاه خود را در راستای مصوبات این شورا به دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری ارسال کنند، همچنین تا پایان هفته نیز باید دستگاه‌های اجرایی تمامی تفاهم نامه‌های همکاری با اداره کل بهزیستی استان را امضا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار