رئیس ستاد استهلال استان مرکزی گفت:
رئیس ستاد استهلال استان مرکزی گفت: به منظور رصد هلال ماه شوال، ۱۵ تیم تخصصی استان مرکزی به مناطق مورد‌نظر و ارتفاعات اعزام می‌شوند.  
کد خبر: ۷۵۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 02 June 2019

استهلال ماه شوال توسط ۱۵ گروه در استان مرکزی/ به احتمال زیاد چهارشنبه عید است

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی و رئیس ستاد استهلال استان گفت: به منظور رؤیت هلال ماه شوال سال ۱۴۴۰ هجری قمری ۱۵ تیم تخصصی استان مرکزی سه‌شنبه، ۱۴ خرداد مقارن با ۲۹ رمضان به مناطق مورد‌نظر و ارتفاعات اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات از جمله دوربین و تلسکوپ‌های تخصصی در اختیار گروه‌های استهلال قرار گرفته است، اظهار کرد: هر گروه نسبی متشکل از ۱۰ نیروی متخصص است که این وظیفه خطیر را برعهده دارند و در مجموع ۱۷۰ نفر به ارتفاعات استان رهسپار می‌شوند.
حجت‌الاسلام حاجی‌پور اضافه کرد: پارامتر‌های اعلام شده بر اساس نرم‌افزار‌های اعلامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری احتمال رؤیت هلال ماه شوال در شامگاه روز سه شنبه، ۱۴ خرداد مقارن با ۲۹ ماه مبارک رمضان وجود دارد و احتمالا چهارشنبه ۱۵ خرداد اول شوال و عید سعید فطر است، اما برای ارائه نظر قطعی باید ماه رؤیت شود که اطلاع‌رسانی دقیق به موقع انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
من یک روز جلوتر ماه رمضان را آغاز کردم همگام با کشورهایی نظیر عراق و ... و با آنها به پایان خواهم برد و سه شنبه برای من عید است خود را اسیر بازیهای سیاسی در امر دین نمی کنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار