معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ثبت نام متقاضیان عضویت در انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام می‌شود و متقاضیان عضویت در انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید با تکمیل تقاضای عضویت، نسبت به ثبت درخواست عضویت در انجمن شهرستان خود اقدام نمایند.
کد خبر: ۷۵۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 01 June 2019
محمدجواد قربانیان گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان یک تشکل و نهاد مردمی، مستقل، غیرانتفاعی، غیردولتی، غیرتجاری، غیر سیاسی و دارای شخصیت حقوقی و مستقل است که طبق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه‌ها و اساس نامه‌های مصوبه هیئت دولت تشکیل شده و پس از ثبت در وزارت صنعت معدن و تجارت رسمیت پیدا می‌کند.
وی با اشاره به مهمترین مصادیق حقوق مصرف کنندگان افزود: حق مشارکت در تدوین استاندارد، حق حمایت از مصرف کننده در قبال کالا و خدمات زیان آور، حق برخورداری از حمایت در برابر رویه‌های فریب کارانه، حق داشتن اطلاع رسانی صحیح و کامل، حق داشتن جبران خسارت و... از مهمترین مصادیق حقوق مصرف کنندگان است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: دریافت و ارجاع و پیگیری دعاوی و کشایت مصرف کنندگان از واحد‌های غیرصنفی به مراجع ذیربط، مشاوره و ارائه راهنمایی‌های لازم به مصرف کنندگان، انتشار اطلاعات کالا و خدمات مضر برای مصرف کنندگان و ... نیز از اهم وظایف انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.
قربانیان بیان کرد: عضویت در انجمن برای آحاد مردم آزاد است، اما بر اساس شرایط مندرج در اساسنامه انجمن اشخاصی که قصد ثبت نام به عنوان متقاضی هیئت مدیره را دارند، باید شرایطی از جمله عضویت در انجمن، نداشتن سابقه ورشکستگی به تقصیر یا تقلب، عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم اشتهار به فساد مالی و اخلاقی، عدم عضویت در  هیئت مدیره سازمان‌ها  و انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و تشکل‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و صنفی و... را دارا باشند.
وی ادامه داد: انجمن‌ها در استان‌ها تشکیل شده و هر شهرستانی انجمن مختص خود را دارد که در حال حاضر انجمن در مرکز استان و تعدادی از شهرستان‌ها فعال است. این انجمن نهادی نوپا است و می‌طلبد آحاد مردم در انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان ثبت نام کرده و مشارکت جدی داشته باشند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: داوطلبان واجد شرایط عضویت در انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان‌های سراسر استان می‌توانند درخواست عضویت خود در انجمن شهرستان را از طریق سامانه جامع عضویت به نشانی اینترنتی members.crps.ir برای این مرکز ارسال کنند.
قربانیان اضافه کرد: در تلاش هستیم که اگر استقبال خوبی از این موضوع صورت گیرد در پایان خرداد ماه انتخابات برگزار شود که منوط به این است که تعداد اعضای انجمن افزایش پیدا کند. در حال حاضر تعداد اعضا اندک و در حدود ۵۰۰ نفر در مرکز استان است. انتظار ما این است که در مرکز استان بالغ بر ۳۰ هزار نفر ثبت نام کنند چراکه این انجمن می‌توانند برای مردم موثر باشد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار