در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی دو طرح جامع توسعه و عمران مربوط به شهر‌های آشتیان و کمیجان مورد بازنگری نهایی قرار گرفت و به تصویب رسید.
کد خبر: ۷۴۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 29 May 2019

تصویب دو طرح جامع توسعه و عمران در آشتیان و کمیجان

دو طرح جامع توسعه و عمران مربوط به شهر‌های آشتیان و کمیجان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی و با حضور معاونین هماهنگی امور عمرانی، اقتصادی و سیاسی امنیتی استانداری، نماینده مردم شهرستان‌های آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد بازنگری نهایی قرار گرفت و به تصویب رسید.

آقازاده استاندار در این جلسه گفت: از مدت‌ها قبل مردم استان و شهرستان آشتیان و کمیجان به دنبال تصویب و اجرای این طرح بودند.

وی افزود: با اقدامات انجام شده و تصویب شورای برنامه‌ریزی استان و در راستای توسعه و رشد منطقی شهرستان آشتیان، مساحتی به محدوده قانونی این شهرستان افزوده می‌شود.

آقازاده تصریح کرد: امیدواریم این کار، مورد استقبال مردم قرار گیرد و روند مهاجرت معکوس در شهرستان آشتیان که طی سال‌های اخیر مطلوب شده، ادامه پیدا کند تا شاهد توزیع متوازن جمعیتی و اقتصادی در این شهرستان باشیم.

آقازاده با اشاره به طرح توسعه شهر کمیجان گفت: شهرستان کمیجان، افق شهرنشینی و توسعه خوبی دارد، این طرح جامع نیز می‌تواند به توسعه شهرنشینی، مهاجرت معکوس به شهرستان و رشد و توسعه آن کمک کند.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر، فعالیت‌های اقتصادی در زمینه تولید، صنعت و کشاورزی در شهرستان کمیجان روند خوبی داشته و امیدواریم طرح جامع این شهرستان، در زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی نیز موثر باشد.

مهدی زندیه وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: طرح جامع شهر اراک، پس از تصویب نهایی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و نهایی شدن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، به شورای عالی شهرسازی کشور ارسال شده و هم اکنون در دستور کار آن شورا می‌باشد و با پیگیری‌های صورت گرفته، روز یکشنبه آتی در اولین جلسه کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح می‌گردد.

وی افزود: طرح جامع شهر محلات نیز با حل شدن موضوع حریم آن که با حضور استاندار و کمیته منتخب کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان در بازدید میدانی از این شهر به تصویب کارگروه مزبور و شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید و برای تنفیذ به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شده که به نظر می‌رسد ظرف یک ماه آینده، تنفیذ و ابلاغ خواهد شد.

زندیه وکیلی، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان و کمیته کارشناسی ذیل آن برای بررسی و تصویب طرح‌های آشتیان و کمیجان اظهار داشت: برای رفع نقاط اختلاف نظر مسئولین ذیربط در تعیین حریم و دیگر موارد اختلافی در تهیه طرح جامع شهر آشتیان، به اتفاق فرماندار شهرستان، نماینده مجلس و اعضای شورای اسلامی و شهردار، از نقاط مورد اختلاف بازدید صورت گرفت و به جمع بندی واحد و اتفاق نظر رسیدیم و برای بررسی و تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع گردید.

رئیس کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی در این جلسه اظهار داشت: با تصویب طرح جامع آشتیان و کمیجان و ارسال آن به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، کلیه طرح‌های جامعی که در حال بازنگری است به پایان می‌رسد و تنها یک شهر دیگر از استان نیاز به بازنگری طرح جامع توسعه و عمران دارد که آن هم در دست اقدام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار