مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از دامداران خواست موارد پیشگیری از تب کریمه کونگو را جدی بگیرند.
کد خبر: ۷۴۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 28 May 2019
 

دامداران موارد پیشگیری از تب کونگو را جدی بگیرند

شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ضمن هشدار نسبت به بیماری تب کریمه کونگو در این استان گفت: با عنایت به اینکه این بیماری در دام علائمی ندارد لذا تاکید می‌شود که دامداران توصیه‌های دامپزشکی را برای پیشگیری از بیماری جدی بگیرند.

 شانقی افزود: دامداران محترم باید نسبت به سم پاشی جایگاه و بدن دام جهت از بین بردن کنه‌ها در اسرع وقت اقدام کنند و مردم هم گوشت گرم را از قصابی‌ها و مراکز مجاز که دارای گوشت‌هایی با مهر و لیبل دامپزشکی هستند خرید و تهیه کنند.

وی همچنین بر کشتار نکردن دام زنده در منزل، کوچه و خیابان و یا خارج از کشتارگاه به دلیل اینکه ممکن است دام آلوده باشد تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اضافه کرد: در صورت کشتار دام خارج از کشتارگاه و یا تهیه گوشت از مراکزی که خارج از مراکز مجاز و مهر لیبل دامپزشکی ندارند بایستی اولاً کسانی که با دام سر و کار دارند یا آن را کشتار می‌کنند حتماً از دستکش ماسک کلاه و عینک استفاده کنند و بعد از کشتار و قبل از خرد کردن گوشت آن را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

وی بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش فعالیت زاد و ولد بندپایان بخصوص کنه‌ها احتمال بروز و انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان افزایش پیدا می‌کند.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در صورت انتقال بیماری به انسان می‌تواند باعث مرگ فرد شود وعامل اصلی این بیماری کنه‌ها هستند که در صورت آلوده بودن می‌توانند بیماری را به دام و یا از طریق گزش به انسان منتقل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار