کتابی از تعزیه خوان اراکی؛  
همزمان با دیدار اساتید زبان پارسی و شاعران کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، کتاب تخصصی شبیه نامه، نوشته‌ی اسماعیل مجللی از هنرمندان استان مرکزی به رهبر معظم انقلاب اهدا شد.
کد خبر: ۷۴۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 23 May 2019
  روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و دیدار اساتید زبان پارسی و شاعران کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حاشیه این دیدار کتاب تخصصی شبیه نامه،  نوشته‌ی اسماعیل مجللی از هنرمندان استان مرکزی به رهبر معظم انقلاب اهدا شد که مورد توجه معظم له قرار گرفت.

 

کتاب شبیه نامه نخستین اثر پژوهشی در حیطه تعزیه است که توسط یک تعزیه خوان اراکی به رشته تحریر در آمده است در این اثر علاوه بر اظهار صد‌ها نکته ناگفته و ناشنیده از تعزیه و تبیین دقیق تاریخ شکل گیری این هنر،  اجرای تعزیه در ۳۱ استان به طور مفصل از گذشته تا به امروز مورد بررسی قرار گرفته و شیوه اجرایی تعزیه در هر استان به  طور مفصل تشریح شده است.

 

گفتنی است این اثر پژوهشی یک اثر ملی بومی محسوب می‌شود و تا کنون در ۵ نوبت در تهران، اراک بوشهر خوانسار و کرمانشاه رونمایی شده است و موج گسترده‌ای از تبلیغات این اثر در فضا‌های مجازی به چشم می‌خورد؛ شبیه نامه کتابی سرشار از ناگفته‌ها و ناشنیده‌ها از تعزیه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار