کد خبر: ۷۴۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ 22 May 2019
سعیدرضا شاه‌محمدی با اشاره به برنامه‌های تابستانه سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی علاوه بر اینکه در طی سال برنامه‌های آموزشی و مهارتی خودرا برای متقاضیان و جوانان جویای مهارت ارائه می‌دهد با آغاز رسمی تعطیلات تابستانه نیز برنامه‌های ویژه‌ای در دستورکار دارد.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های دولتی اعم از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و کارگروه اشتغال استان مرکزی به دارندگان مدارک فنی‌وحرفه‌ای تسهیلات اعطا می‌کنند، همچنین دارندگان شرایط ویژه اصناف نیز می‌توانند با اخذ مدارک فنی‌وحرفه‌ای نسبت به کسب مجوز صنفی اقدام کنند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: مجموعه فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی در نظر دارد که در ایام تابستانه سال ۹۸ دوره‌هایی ارائه دهد که در بازده زمانی سه ماهه تابستان پایان یابند، همچنین به منظور ارتقاء سطح ارائه خدمات به متقاضیان این مجموعه ساعات کاری هردو بخش دولتی و آموزشگاهی آزاد به شیفت صبح و بعدازظهر تغییر یافته است.

شاه‌محمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه در فصل تابستان مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل می‌شوند حجم متقاضیان شرکت در دوره‌های مهارتی این مجموعه افزایش می‌یابد، برنامه‌های این مجموعه در دو بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد تبیین می‌شود که آموزشگاه‌های آزاد این مجموعه در گروه بخش خصوصی قراردارند، اما با وجود این شرایط تصمیم گرفته‌ایم تا دوره‌های مهارتی توسط آموزشگاه‌های آزاد با اعمال تخفیف ۳۰ درصدی شهریه ارائه داده شوند.

وی عنوان کرد: دوره‌های آموزشی و مهارتی مجموعه فنی‌وحرفه‌ای در ۴ بخش صنعت، خدمات، فرهنگ‌وهنر و کشاورزی  ارائه داده می‌شود که متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از این دوره‌ها با مراجعه به سایت سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی و ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط مربوط به شرکت در دوره‌ها ثبت‌نام به عمل آورده و در دوره‌ها شرکت کنند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند برای ورود به سایت این مجموعه به درگاه اینترنتی markazitvto.ir مراجعه و یا در صحفه مرورگر عبارت “اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی” را جست‌وجو کنند تا بتوانند به ریز اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند، همچنین در این سایت آدرس تمامی آمزوشگاه‌های مجموعه فنی‌وحرفه‌ای نیز ذکر شده است.

شاه‌محمدی بیان کرد: حداقل سطح سنی برای متقاضیان شرکت در این دوره‌های آموزشی ۱۵ سال درنظر گرفته شده، اما متقاضیان زیر ۱۵ سال نیز می‌توانند با ارائه رضایت‌نامه اولیا در این دوره‌ها حضور یابند.

وی افزود: افرادی که دوره‌های آموزشی و مهارتی را تا انتها ادامه دهند با شرکت در آزمون مقرر می‌توانند مدارک معتبر و گواهینامه‌های بین‌المللی زیر نظر آی. ال. او جهانی دریافت کنند که این مدارک قابلیت تطبیق در آموزش‌وپرورش به منظور تغییر دیپلم را هم دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار