رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تشریح اقدامات این دستگاه در زلزله، ساخت بیمارستان ویانا را باعث تحولی بزرگ در استان دانست.
کد خبر: ۷۴۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 22 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک، با این مجموعه خبری گفتگو کرد.

 محمود رضا مرادی گفت : در ابتدای زلزله تا حدود ۴۸ ساعت فقط عملیات نجات را دنبال میکردیم که همکاران ما در هلال احمر نیز کمک حال ما بودند، از همان ابتدای زلزله به همه سازمان های امدادی فراخوان دادیم و حدود ۱۵۰ آمبولانس و اتوبوس از استان های مجاور به کمک ما آمدند و تمامی نیروهای امدادی ارتش ، سپاه ، هلال احمر ، بسیج، جامعه پزشکی و باقی همکاران با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اقدام به امداد رسانی نمودند.

 وی افزود: حدود ۳۰۰ عمل جراحی در ساعات اولیه و بیش از دو هزار عمل جراحی طی ۴۸ ساعت اول انجام شد و بیش از ۶ هزار نفر به مراکز درمانی منتقل و بیش از ۱۰ هزار نفر بصورت سرپایی درمان شدند.

 مرادی خاطر نشان کرد : دو بیمارستان بدلیل تخریب از جمله بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب از مدار خارج شده بودند ولی با ایجاد بیمارستان های صحرایی و امداد هوایی اکثر مجروحین را به مراکز درمانی منتقل و بعد از ۴۸ ساعت از زمان زلزله، اقدام به کنترل مسائل بهداشتی کردیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت : بدلیل آلودگی که در چادر و کانکس ها ایجاد شده بود، جهت پیشگیری اقدام به تزریق واکسن کزاز و آنفولانزا برای مردم نمودیم.

 ایشان در ادامه با اشاره به بحث بهداشت روانی در مناطق زلزله زده گفت : برای افرادی که خانواده یا اموالشان را از دست داده بودند با کمک همکارانمان در بهزیستی اقدام به غربالگری بیش از 110 هزار نفر کردیم که در مرحله اول به صورت جمعی و سپس بصورت انفرادی این غربالگری ادامه پیدا کرد و به مدت ۴۰ روز  تمامی اقدامات درمانی به صورت رایگان صورت گرفت و حتی تا بعد از درمان نیز پیگیر حال آنان بودیم

 مرادی با اشاره به اقدام دوم علوم پزشکی در بحث زلزله گفت : بعد از بحث درمان، اقدام دوم ما با ساخت و بازسازی مراکز درمانی بود، که بیش از ۱۵۰ خانه بهداشت، پایگاه و پانسیون پزشکان در زلزله تخریب شده بودند که با کمک خیرین شروع به ساخت کردیم و بیمارستان قدیمی سرپل ذهاب هم اکنون در حال بازسازی است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی درخصوص نحوه جذب نیرو در این دانشگاه از جذب ۷۰ نفر بصورت فراخوان و شرکتی جهت امورات نگهبانی خبر داد و گفت : دانشگاه علوم پزشکی در ساخت بیمارستان ها فقط ناظر هست ، در بحث بیمارستان 550 تختخوابی واقع در کمربندی غربی، با این بودجه ای که سالانه به آن تعلق می‌گیرید، امکان دارد ساخت این بیمارستان بیش از دو قرن طول بکشد، بودجه سال گذشته این بیمارستان یک و نیم میلیارد بوده که این بودجه هزینه نگهداری آنجا نیز نخواهد شد و به زودی مشکل آن رفع نمی‌گردد مگر اینکه بودجه ویژه و یا سرمایه گذاری  خصوصی به آن اختصاص داده شود.

ایشان درخصوص بیمارستان ویانا از سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت ساخت آن خبر دادند و گفتند : یک شخص حقیقی قصد ساخت این بیمارستان را دارد و ما نیز با حمایت استاندار توانستیم مجوز شهرداری، محیط زیست و... را اخذ کنیم که زمین آن نیز خریداری شده است و این بخش خصوصی قصد ساخت یک هتل بیمارستان ۷۵۰ تختی را دارد که با ساخت این بیمارستان یک تحول بزرگ  انجام خواهد شد، که علاوه بر خود بیمارستان، هتل ، پمپ بنزین ، مهد کودک ، شهربازی، رستوران و... در طرح ساخت آن دیده می‌شود که ۱۲۰ میلیون یورو برای آن پیش بینی شده که بدون دریافت هرگونه وام خواهد بود.

 دکتر مرادی در پایان درخصوص کمبود دارو و بیمه نبودن برخی داروخانه ها گفتند : بیمه ها در مجموع حدود ۲۶۰ میلیارد تومان به ما بدهکار هستند که عمده آنان بیمه تأمین اجتماعی است و در بحث افزایش قیمت دارو، ۱۰ در صد داروها افزایش یافته که البته بیش از 6 درصد آنان تعرفه خورده است، دارو های خارجی گران و کمیاب شده و به جرأت می‌توان گفت دارو های داخلی ما خیلی بهتر از داروهای چینی، پاکستان و ... هستند و هیچ گونه کمبود دارویی واضحی نداریم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار