مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی
مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی با تشریح آخرین جزئیات اعزام حجاج استان مرکزی گفت: زمان اعزام نخستین کاروان حج تمتع استان مرکزی، ۱۸ تیرماه و بازگشت آخرین کاروان‌ ۱۴ شهریورماه است
کد خبر: ۷۴۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 21 May 2019

نخستین کاروان حج تمتع استان مرکزی 18 تیرماه به سرزمین وحی اعزام می‌شود

وحید اسکندری با اشاره به جدیدترین جزئیات حج تمتع سال ۹۸ در استان مرکزی گفت: امسال یک هزار و ۴۵۰ حاجی در قالب ۱۰ کاروان از استان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی افزود: از مجموع حجاج استان، ۷۰۷ نفر زن و ۶۹۸ نفر هم مرد هستند.

وی تصریح کرد: حجاج استان مرکزی در قالب ۷ کاروان از اراک، یک کاروان از خمین، یک کاروان از دلیجان و محلات و یک کاروان هم از ساوه برای حج تمتع اعزام می‌شوند.

اسکندری بیان کرد: زمان اعزام نخستین کاروان استان، ۱۸ تیرماه و بازگشت آخرین کاروان هم ۱۴ شهریورماه است. ایستگاه پروازری کاروان‌های استان هم از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران است.

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی عنوان کرد: جوان‌ترین حاجی امسال استان، متولد سال ۱۳۷۷ و کهن‌سال‌ترین هم متولد ۱۳۱۱ است.

وی با اشاره به معاینات پزشکی حجاح استان گفت: معاینات پزشکی حجاج استان هم تقریبا درحال اتمام بوده و مواردی، به سبب بیماری قلبی و منع پزشکی، از سفر انصراف داده‌اند.

اسکندری خاطرنشان کرد: ۴ کاروان استان مدینه قبل هستند، یعنی ابتدا به مدینه مشرف شده و سپس به مکه و بعد به جده و از جده به ایران باز می‌گردنند.

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی  ادامه داد: ۶ کاروان استان هم مدینه بعد هستند، یعنی ابتدا به جده، بعد به مکه و سپس از فرودگاه مدینه به ایران باز می‌گردند.

وی با اشاره به تامین ارز مورد نیاز حجاج استان گفت: براساس مصوب شورای عالی حج، کمترین هزینه سفر حجاج، ۲۴ میلیون تومان و بیشترین هم ۲۸ میلیون تومان است که براساس ارز مصوب و  سود محاسبه شده بانکی، حجاج برای ۲۴ میلیون تومان نزدیک به ۲۰ میلیون تومان و برای ۲۸ میلیون تومان نزدیک به ۲۴ میلیون تومان پرداخت می‌کنند که این پرداخت در دو مرحله انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار