رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت:
بیمارستان آیت الله خوانساری در استان مرکزی پذیرای طیف بالایی از بیماران سرطانی استان های همجوار است.
کد خبر: ۷۴۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 21 May 2019

قطب درمانی سرطان در کشور

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: این مرکز تخصصی به عنوان قطب درمان بیماری‌های سرطانی کشور ضریب اشغال تخت ۹۶ درصدی دارد.

 آقابزرگی افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری تنها مرکز درمان تخصصی هماتولوژی و آنکولوژی در استان مرکزی است که روزانه پذیرای طیف بالایی از بیماران شهر‌ها و استان‌های همجوار است.

وی اضافه کرد: درمانگاه سرپایی این بیمارستان ماهانه پذیرای ۲ هزار بیمار است و در بخش بستری و آی سی یو این بیمارستان نیز حدود ۳۵۰ بیمار در ماه پذیرش می‌شود.

رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: شمار بیماران خدمات گیر در بخش شیمی درمانی این بیمارستان هزار نفر در ماه است و ۸۰ بیمار نیز ماهانه از خدمات درمان رادیوتراپی این بیمارستان بهره مند می‌شوند.

آقابزرگی ادامه داد: براساس آخرین آمار، ۳۰ بیماری سرطانی هنوز پشت نوبت دریافت خدمات بستری از این بیمارستان هستند.

وی اضافه کرد: با راه اندازی دستگاه دوم رادیوتراپی پیشرفته این مرکز بر کیفیت خدمات افزوده می‌شود.

رئیس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: این بیمارستان تخصصی دارای ۲۳ تخت شیمی درمانی سرپایی، هشت تخت اورژانس، ۱۰ تخت مراقبت‌های ویژه آی سی یو و ۱۰۱ تخت بستری است.

آقابزرگی عنوان کرد: شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان استان مرکزی معده، ریه و روده بزرگ و در زنان پستان، معده و روده بزرگ است که این عارضه‌ها به غیر از سرطان پوست که فراوانی بالایی دارد رصد و گزارش شده است.

بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در سال ۸۶ با ۶۴ تخت مصوب و صرف هزینه تعمیر و تجهیز ۱۰ میلیارد ریالی، بهره برداری شد و طرح توسعه آن نیز در سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان راه اندازی شد که علاوه بر پذیرش سرپایی و درمانگاه‌های تخصصی، انکولوژی و هماتولوژی، (خون و سرطان شناسی) آزمایش‌های تخصصی، عمل جراحی و خدمات تشخیصی نیز ارایه می‌دهد.

بیماری‌های غیر واگیردار در حال حاضر جزو شایع‌ترین بیماری‌های استان مرکزی می‌باشند که می‌توان به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و حوادث اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار