مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی گفت:
تابناک مرکزی - مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی گفت: مدیران استان با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال، ضمن رعایت اصل بیطرفی، باید تمام توجه خود را به اجرای مسئولیت‌های محوله و خدمت به مردم متمرکز کنند.
کد خبر: ۷۴۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 21 May 2019

تابناک مرکزی - مجید عسگری روز سه شنبه در دومین نشست شورای اداری شهرستان ساوه در فرمانداری افزود: همه ارکان استان برای برگزاری شفاف، عادلانه، قانونی و توام با مشارکت حداکثری انتخابات مجلس شورای اسلامی اهتمام دارند و اینکه چه شخصی انتخاب می‌شود در گرو تصمیم و رای مردم است.
وی با اشاره به شعار امسال مبنی بر رونق تولید، تاکید کرد: اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: بومی سازی مباحث مربوط رونق تولید در هر شهرستان و منطقه متناسب با ظرفیت و توانمندی‌ها یک ضرورت است و مسئولان باید با نقشه‌ای درست و راهبردی در این خصوص به افزایش تولیدات داخلی و اشتغال کمک کنند.
عسکری گفت: سالهاست در حوزه جنگ نرم با دشمنان درگیر هستیم و رهبر انقلاب نیز از ابتدای این هجمه‌ها هشدار‌های راهبردی را ارائه فرمودند، اما امروز دشمنان در میدانی دیگر، یعنی جنگ اقتصادی به مبارزه علیه ملت ایران آمده اند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی اظهار داشت: در جنگ اقتصادی خمودگی، بی انگیزگی و بی تفاوتی معنا ندارد، زیرا این عرصه هم سردار و هم سرباز نیاز دارد و باید پاشنه‌های آشیل حوزه اقتصادی و معیشتی جامعه را شناسایی کرد.
وی گفت: تخریب نظام و دستاورد‌های دولت در برنامه دشمنان است، اما باید دستاورد‌های را به نحو مناسب به مردم بازتاب داد تا از آثار و تبعات این هجمه‌ها کاسته شود.
به گفته این مسئول، دشمن با راهبرد فشار از بیرون و ایجاد نارضایتی در درون قصد ایجاد مشکلاتی برای کشور را دارد و در این راستا به اعتراضات کارگری و بازار امید بسته است، اما هم جامعه کارگری و هم بازاریان از اقشار متعهد جامعه هستند و تاریخ نشان داده که در بزنگاه‌های حساس همیشه متحد می‌شوند و توطئه دشمنان برای بر هم زدن وحدت ملی ما بدون تردید ناکام خواهد ماند.
عسکری گفت: رسانه‌ها نیز نقش مهمی در عرصه جنگ اقتصادی دارند و مسئولان نظام نیز از انتقاد و پیشنهادات سازنده استقبال می‌کنند، اما باید خط قرمز‌های نظام رعایت شود.
وی گفت: فضای مجازی باید رصد شود و نیرو‌های مومن و متعهد نیز حضور پررنگ تری در این عرصه داشته باشند تا در برابر حجم تخریب و هجمه‌ها بتوان مقاومت کرد.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی در ادامه، ساوه را یکی از مهمترین شهرستان‌های استان برشمرد و گفت: با اینکه ساوه عنوان «ویژه» دارد، اما باید برای تحقق توسعه در این شهرستان بیشتر کوشید.
وی با تاکید بر لزوم تفویض اختیارات مدیران کل استان به مدیران شهرستان ساوه، گفت: روا نیست که مردم ساوه برای انجام برخی امور رنج سفر طولانی به مرکز استان را متحمل شوند و راهکار این مساله نیز اعطای اختیارات به مدیران این شهرستان است.
عسکری همچنین سفر مدیران کل استان به شهرستان‌ها را یک ضرورت برشمرد و گفت: گاهی اخباری می‌رسد که برخی مدیران برای سفر به شهرستان‌ها با تاخیر اقدام می‌کنند، در حالی که این سفر‌ها از وظایف آن‌ها محسوب می‌شود.
وی گفت: سفر مدیران کل به شهرستان ساوه عامل تسهیلگری است و آن‌ها می‌توانند با حضور در تریبون‌های نماز جمعه به سئوالات مردم نیز پاسخ دهند.
وی در مورد انتصاب مدیران در استان مرکزی، گفت: در انتصابات به تفکرات ناسیونالیستی توجهی نداریم و مبنای کار شایستگی علمی، تخصص، توانمندی، تعهد و کارایی است هرچند که اولویت انتخاب مدیران با نیرو‌های بومی است.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز، گفت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی یک عطیه الهی است و بر همه کارگزاران لازم است که به وظایف شان به درستی عمل کنند.
«علی میرزایی» افزود: در جبهه خدمت مهم این است که سربازانی خدوم باشیم و اینکه در کجای صحنه قرار داریم اهمیت چندانی ندارد.
وی اظهار داشت: امروز کشور با شرایط خاصی مواجه است و شاهد دسیسه و توطئه‌های شیاطین علیه ملت ایران هستیم که در صدر آن‌ها می‌توان به رفتار‌های نامناسب رئیس جمهوری آمریکا که بدون رعایت قواعد سیاسی و خردورزی انجام می‌شود، اشاره کرد.
میرزایی افزود: بخشی از رفتار‌های نابخردانه ترامپ متاثر از مشاورینی است که آبشخور فکری شان اسرائیل است و بر طبل جنگ می‌کوبند.
معاون استاندار مرکزی گفت: راهبرد آمریکا مانند چهل سال اخیر فشار از بیرون و تضعیف از درون است، اما نکته این است که هرگاه فشار بیرونی زیاد شد، وحدت درون کشور هم افزایش یافته است.
وی گفت: باید در برابر این نیات پلید دشمنان با افزایش کارآمدی، حفظ وحدت و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی پاسخی قاطعی داد.
فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و افزایش مصرف آب و برق، گفت: تابستان پارسال با قطعی برق مواجه بودیم که نارضایتی‌هایی در پی داشت؛ بنابراین شرکت‌های متولی انرژی (آب و برق) باید از هم اکنون برای زمان پیک مصرف در تابستان با برنامه ریزی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
وی همچنین برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر حضور دلالان در بازار محصولات کشاورزی شهرستان ساوه را یادآوری کرد و از اداره جهاد کشاورزی خواست که تدابیر لازم برای خرید محصولات پیش بینی شود.
فرماندار ساوه اظهار داشت: شایعاتی مبنی بر خرید گندم یا دام از سوی عده‌ای که به بیگانگان متصل هستند نیز وجود دارد که باید مراقب این ترفند‌ها باشیم.
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال، گفت: در انتخابات نیز باید همه شهروندان از جمله مسئولان و کارکنان مراقب باشند که مورد تخلیه تلفنی قرار نگیرند و طوری رفتار نکنیم که زمینه‌ای برای سو استفاده دیگران شود.
ساوه با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت و چهار شهر و ۲ بخش در تقسیمات کشوری به عنوان «شهرستان ویژه» شناخته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار