معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش
معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از برگزاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در اواخر خردادماه ۱۳۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 19 May 2019

برگزاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ۲۸ خرداد ماه

  حسینی، معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اعلام خبر برگزاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در اواخر خردادماه ۱۳۹۸، افزود: آزمون حضوری و الکترونیکی برنامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس روز سه شنبه ۲۸ خردادماه ۱۳۹۸ از طریق سامانه ltms در کارگاه تست سنتر مناطق آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

احمد حسینی گفت: داوطلبان شرکت در این آزمون می‌بایست، به ۱۰۰ سوال آزمون در مدت زمان ۱۰۰ دقیقه پاسخ دهند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس شیوه نامه راهبری مدارس، در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹ طی فرآیندی ۱۲ مرحله‌ای انجام خواهد شد که متقاضیان می‌بایست در آزمون مربوطه که به منظور سنجش مهارت علمی است، حدنصاب نمره را کسب کنند.

وی تأکید کرد: تمامی افرادی که قرار است در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در پست مدیریت مدارس منصوب شوند باید فرآیند شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران را طی نمایند و با شرکت در آزمون مربوطه و کسب ۶۰ درصد نمره آزمون،  در مصاحبه تخصصی شرکت نمایند.

حسینی تأکید کرد: مدیران و معلمان برای انجام مأموریت مهم خود در مدارس نیازمند کسب و توسعه شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای هستند بنابراین در چارچوب نظام مدرسه محوری، داوطلبان احراز این پست در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹ می‌بایست در آزمون انتخاب و انتصاب مدیران شرکت نمایند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی یادآور شد: سایر مدیرانی که در حال حاضر متصدی انجام این امر در مدارس هستند نیز می‌بایست،  در دوره‌های آموزشی و کاربردی که در سال جاری در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان (LTMS) برای مدیران مدارس ارائه می‌شود شرکت نمایند.

وی افزود: بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، سامانه صدور ابلاغ (بکفا) در سال تحصیلی آتی به سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان (LTMS) متصل می‌شود، لذا گذراندن دوره‌های مذکور برای مدیران مدارس الزامی است و نتایج آزمون این دوره‌ها به‌عنوان اولین گام در اجرای راهکار ۱۱-۴ سند تحول بنیادین یعنی استقرار نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس تلقی می‌شود.

حسینی بیان داشت: اخذ گواهی دوره‌های آموزشی گذرانده شده مذکور یکی از الزامات استمرار فعالیت مدیران مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ خواهد بود.

گفتنی است، از زمان آغاز به فعالیت سامانه انتخاب و انتصاب مدیران در نیمه دوم فروردین ماه ۱۳۹۸ تا پایان مهلت ثبت نام، ۵۷۴ نفر از معلمان استان، آمادگی خود را جهت احراز پست مدیریت مدارس با ثبت نام در سامانه مذکور اعلام نمودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار