معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از افتتاح نمایشگاه قرآن در دو بخش کودک و نوجوان و هنری خبرداد.  
کد خبر: ۷۴۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 19 May 2019

 نمایشگاه قرآن با محوریت کودک و نوجوان و بخش هنری یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای آیینه اراک افتتاح و تا چهارم خرداد ادامه دارد.
علیرضا حاج‌علی‌بیگی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این رابطه گفت: امسال نمایشگاه قرآن استان با محور قرار دادن کودک و نوجوان و بخش هنری از یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند و جهت بازدید علاقمندان تا ۴ خرداد نیز دائر است.
وی در خصوص غرفه کودک و نوجوان گفت: کاردستی، غرفه سوره‌های آسمانی در قالب تصویرسازی و قصه، غرفه نقاشی دیواری، نقاشی‌های مناسبتی و نقاشی آزاد، غرفه گریم کودک و کارگاه مادرانه از جمله غرفه‌های در نظر گرفته شده است.
حاج‌علی‌بیگی غرفه عروسک‌گردانی را از دیگر بخش‌های نمایشگاه قرآن اراک برشمرد و اظهار کرد: دراین غرفه قرار است با کمک عروسک‌ها آموزش نماز، وضو و مفاهیم دینی با روشی بسیار شاد، کودکانه و غیر‌مستقیم ارائه شود.
وی از غرفه نوجوانان با نام «بوسه‌ای بر آسمان» خبرداد و گفت: در این غرفه قرار است نوجوانان به نوشتن دل‌نوشته، نقاشی و بازی‌های متناسب با این گروه سنی مثل دارت و مارپله و... سرگرم باشند، همچنین کارگاه عفاف و حجاب در قالب میزگرد نیز در این غرفه انجام می‌شود.
حاج‌علی‌بیگی ادامه داد: غرفه مهدویت با هدف آموزش غیر‌مستقیم، ساخت ماکت حرم و ضریح مطهر امام رضا (ع)، آشنایی با صاحب‌الزمان (عج) و بازی‌های متناسب با همین موضوع برپاست. همچنین غرفه کتاب و کتابخوانی با هدف علاقمند کردن نوجوانان به فرهنگ مطالعه، غرفه سفال‌گری و فروش محصولات عفاف و حجاب از دیگر غرفه‌هایی است که برپاست.
وی با اشاره به غرفه‌های بخش هنری هم گفت: نمایشگاه در بخش هنری توسط هنرمندانی، چون مریم آفرینی نقاشی چرم، فریده صمیمی‌پور رودوزی سنتی، اشرف رضایی تابلوفرش، مانا محجوبی نقاشی روی سفال، سارا نظام‌آبادی محرق «ساقه گندم»، اعظم براه ویترای، فاطمه کیهانی معرق، پوران نوشیر منبت، جمیله خانی گلیم و جاجیم، مهرنوش خواجگان‌قلعه و سمیه باجلان کتیبه سفال، کبری رباط‌میلی میناکاری، مریم ماشی تذهیب، پروین ربیع‌مقدم کاشی موزائیک و ویترای، سیاوش نوری قلمزنی مس، علی‌اصغر گلکار و ذبیح‌الله عسگری خوشنویسی، اباذر چاپاری نگارگری، مجید خیری ماکت سنتی، بهرام نوروزی گچ‌بری سنتی، غلامرضا ربیع‌مقدم سوخت نگار و نوروزی آینه کاری انجام می‌شود.
این مقام مسئول زمان افتتاح نمایشگاه قرآن را یکشنبه ساعت ۱۸ عصر، ۲۹ اردیبهشت در فرهنگسرای آیینه اراک اعلام کرد و افزود: نمایشگاه از زمان اعلام شده تا ۴ خرداد از ساعت ۱۶ عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار