مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی (سال ۱۳۹۱) تاکنون ۱۳۱۹ کنتور هوشمند نصب شده است، از برنامه ریزی برای نصب ۲۰۰ دستگاه کنتور دیگر تا پایان ۹۸ خبر داد.  
کد خبر: ۷۴۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 15 May 2019
عزت‌الله آمره‌ای اظهار کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و به تناسب اعتبارات تخصیص یافته سالانه تعدادی از چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند که این رقم در سال گذشته ۲۴۳ مورد و در مدت مشابه سال ۱۳۹۶ نیز ۲۵۳ مورد بوده است.  
وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های بعمل آمده در جلسه شورای آب استان، قرار است تا پایان سالجاری نیز ۲۰۰ چاه کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند شود.  
وی به اضافه برداشت‌هایی که از برخی از چاه‌های آب کشاورزی صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: در کنار انسداد و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های آب کشاورزی غیرمجاز، نصب کنتور‌های هوشمند راهکاری عملی برای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و دارای پروانه است.  
آمره‌ای تصریح کرد: تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور‌های هوشمند و نظارت دقیق بر میزان برداشت آب توسط کشاورزان، راهکار مناسبی به منظور کنترل و مدیریت مصرف آب است.  
وی تصریح کرد: رصد و نظارت دقیق بر نحوه کارکرد کنتور‌های هوشمند در دستور کار شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی است و متناسب با حجم تعریف شده آب برای کشاورزان از آن بهره برداری می‌شود و چنانچه تخلفی در این خصوص صورت گیرد برخورد  قانونی اعمال خواهد شد.  
مدیرعامل آب شرکت سهامی منطقه‌ای استان مرکزی تاکید کرد: کنتور‌های هوشمند، آب را به صورت حجمی در اختیار بهره‌برداران کشاورزی قرار می‌دهند و با توجه به ظرفیت منطقه و میزان مجوز برداشت، کنتور هوشمند تنظیم و از برداشت بیش از حد مجاز توسط افراد سودجو جلوگیری می‌شود.  
وی با تاکید بر اینکه نصب کنتور‌های هوشمند از سیاست‌های وزارت نیرو در راستای مصرف بهینه منابع آبی حوزه کشاورزی است، افزود: با نصب کنتور‌های هوشمند در طول سال میزان آب استحصالی هر چاه سنجش و مورد پایش قرار می‌گیرد و در صورت هرگونه اضافه برداشت هشدار‌های لازم به بهره برداران داده می‌شود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار