رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت:
رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: فردی كه برای عدم افشاء ارتباط نامتعارف شهروندی اراكی در فضای مجازی، قصد اخاذی 300 ميليون ريالی را داشت،‌ در تحقيقات كارشناسان پليس فتا استان دستگير شد.
کد خبر: ۷۴۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 14 May 2019
اخاذی ۳۰۰ میلیون ریالی برای عدم افشاء ارتباط نامتعارف در فضای مجازی
  احسان آنقی اظهار کرد: در پی شکایت فردی در پلیس فتا استان مبنی براخاذی از وی در شبکه اجتماعی تلگرام به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد که این فرد، مدتی با فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام، ارتباطی نامتعارف داشته و او بعد از مدتی فردی ناشناس برای عدم افشای این ارتباط نامتعارف، درخواست مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کرده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: با آغاز تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم از آشنایان شاکی است و برای عدم بازگویی این ارتباط نامتعارف قصد اخاذی از او را داشته است.

آنقی با اشاره به دستگیری متهم در عملیات ماموران پلیس فتا استان و معرفی به مراجع قضائی گفت: پیام‌رسان‌های خارجی به‌خصوص تلگرام بستر امنی برای ایجاد ارتباط و ردو بدل کردن اطلاعات شخصی و خصوصی نیست و کاربران باید توجه کنند با توجه به ناامن بودن این‌گونه پیام‌رسان‌ها از اعتماد به افراد غریبه خودداری و فریب وعده‌های دروغین آنان را نخورند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون‌گذار برای هرگونه مزاحمت اینترنتی مجازات تعیین کرده است، از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا گزارش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار