مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۵ هزار هکتار از محصولات زراعی و باغی این استان در سال جاری زراعی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۴۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 14 May 2019
 مسعود رضایی  افزود: ۳۸ هزار هکتار از محصولات زراعی و هفت هزار هکتار از باغات استان مرکزی در سال زراعی قبل با پرداخت یارانه توسط دولت و حق بیمه از طرف کشاورزان و باغداران تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: محصولات باغی و زراعی هفت هزار نفر از کشاورزان استان مرکزی با بیمه این اراضی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت.
مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه صندوق بیمه کشاورزی بر اساس میانگین آماری در طول ۱۰ سال گذشته تعیین و حق انتخاب را برای استفاده کنندگان در چند گزینه مختلف فراهم می‌کند.
رضایی افزود: بیمه محصولات کشاورزی در راستای حمایت از تولید و پوشش هزینه‌های تولید در راستای استمرار و کاهش خسارت به کشاورزان انجام می‌شود.
۹۱ هزار هکتار از محصولات زراعی و یک هزار و ۶۷۰ هکتار از باغات استان مرکزی در سال زراعی ۹۶-۹۷ تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته بودند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و سه درصد تولیدات کشاورزی از استان مرکزی است که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.  
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در تولید‌های بخش کشاورزی و دامداری در کشور برخوردار است.  
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود ۹۰ درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می‌شود.
مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با پرداخت این رقم تمامی مطالبات کشاورزانی تا پایان هفتم مرداد اقدام به تحویل گندم کرده اند پرداخت شده است و بقیه گندمکاران استان نیز نیمی از طلب خود را گرفته اند.
بانک کشاورزی با ۵۷ شعبه، ۸۰ دستگاه خودپرداز و ۹ هزار و ۱۸۰ دستگاه کارتخوان با هدف حفظ منابع پایه، تولید ارزش افزوده و اشتغالزایی در راستای رونق تولید در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان مرکزی به شهروندان خدمت رسانی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار