معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: طرح کاربینی مشاغل در این استان با رویکرد پژوهش محوری در صنعت کلید خورد.
کد خبر: ۷۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 13 May 2019

طرح کاربینی مشاغل در استان مرکزی کلید خورد

حمیدرضا رستمی گفت: ۱۵ مربی رسمی و پیمانی فنی و حرفه‌ای با حداقل پنج سال سابقه آموزش در قالب این طرح به مدت ۶۰ ساعت از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و متوسط استان بازدید کرده و به ارایه گزارش و نیازسنجی تخصصی صنایع می‌پردازند.
وی، هدف از اجرای این طرح را برنامه ریزی و آسیب شناسی لایه‌های کسب و کار صنعتی، بهبود بهره وری و افزایش سطح توانایی مربیان، هدفمند کردن آموزش ها، ارایه آموزش برمبنا تولید و بازار کار و پژوهش‌های مهارتی عنوان کرد.
معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: مربیان با حضور در واحد‌های صنعتی استان آموزش‌ها را در ۹ قالب تهیه و با نیاز صنایع تطبیق می‌دهند.
رستمی افزود: ایجاد و تقویت روحیه پژوهش محوری در بین مربیان سازمان، بستر سازی برای آشنایی مربیان با مشاغل در حوزه صنعت، استفاده از ظرفیت و توان علمی و مهارتی مربیان در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی، توسعه تعامل مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با بازار کار در راستای هدف‌مندی و اثربخشی آموزش‌ها و افزایش سطح علمی و مهارتی مربیان متناسب با فناوری روز بازار از دیگر اهداف این طرح است.  
وی اظهار داشت: احیای جایگاه مربی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تجربه اندوزی مربیان و کیفیت بخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار و صنعت ازجمله دستاور‌های اجرای طرح بازبینی مشاغل است.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیش از ۱۷۰ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت‌های مختلف را در این استان برعهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار