آیت‌الله دری نجف‌آبادی:
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تحرکات و تهدیدات دشمن سخت و پشیمان کننده خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 10 May 2019

پاسخ ایران به تحرکات دشمن پشیمان کننده است

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اراک که در مصلی بیت المقدس این شهرستان برگزار شد با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و غرب در برجام اظهار داشت: یک سال از خروج یک جانبه آمریکا از برجام گذشت، ولی کشور‌های اروپایی با وجود تعهداتی که در قبال جمهوری اسلامی ایران داشتند، هیچ اقدام اساسی انجام نداده اند.
وی افزود: به همین سبب کشورمان مجبور شد تا در برابر بدعهدی‌ها و حیله‌گری آمریکا و اروپایی‌ها، تصمیم قاطعی را گرفته و با تعیین ضرب العجل، فرصت دو ماهه‌ای در اختیار این کشور‌ها قرار دهد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ما در قبال پیمان شکنی کشور‌های طرف مقابل در برجام، بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایمان، درخصوص آب سنگین و اورانیوم غنی شده تصمیم‌گیری و اقدام می‌کنیم و به تولید ۱۳۰ تن آب سنگین در اراک و ۳۰۰ تن اورانیوم غنی شده پایبند نیستیم چراکه ایران در تولید آب سنگین و میزان اورانیوم غنی شده خود، به گزافه گویی‌های طرف مقابل توجهی نمی‌کند.

وی ادامه داد: کشور‌های طرف مقابل تا ۶۰ روزه آینده فرصت دارند تا نسبت به حل مسائل بانکی، نفتی و نقدینگی ایران اقدامات اساسی لازم را انجام دهند و پس از این مهلت، دیگر ایران محدود به تولید اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد نیست و این میزان را به طور قطع افزایش می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در صورتی که تا دو ماه آینده ما شاهد اقدام اساسی از طرف‌های مقابل خود نباشیم، طراحی و نوسازی نیروگاه آب سنگین اراک را با هدف غیر اتمی، شروع می‌کنیم و از نیرو‌هایی که در گذشته مجبور به جابجایی و انتقال آن‌ها شده بودیم، دوباره استفاده می‌کنیم.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: پس از دوازده سال، هنوز کشور‌های اروپایی وعده‌های بی پایه و اساس داده و در عمل هیچ  همکاری جدی با ایران در قبال تعهدات خود در برجام نداشتند که به همین سبب بدعهدی کشور‌های اروپایی دیگر قابل تحمل جمهوری اسلامی ایران نیست و قطعا آمریکا و اروپاییان در این حوزه متضرر می‌شوند.

وی بیان کرد: تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی امنیت ملی کشور در قبال اولتیماتوم ۶۰ روزه به کشور‌های هم پیمان ایران، حکیمانه و مهم بوده و امروزه اروپاییان حتی در قبال تامین ساده‌ترین اقلام مورد نیاز صنایع کشور و به ویژه استان مرکزی بهانه گیری می‌کنند،  اما باید بدانند که مردم ایران اسلامی بر توان داخلی تاکید داشته و برروی پای خود ایستاده و به هیچ وجه تسلیم زورگویی و استبداد دشمن نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما در طول دوران دفاع مقدس و با دستان خالی در برابر بسیاری از قدرت‌های جهانی صف آرایی کردیم و امروز هم که به پشتوانه الهی و هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری از توان نظامی بالایی برخوردار هستیم، می‌توانیم در برابر یاوه‌گویی‌های دشمنان، پاسخی دندان شکن داشته باشیم.

امام جمعه اراک با اشاره به توانمندی استان مرکزی به عنوان قطب صنعت و تولید کشور گفت: استان مرکزی ظرفیت صادرات غیرنفتی به میزان ۲ میلیارد دلار را دارد و امیدواریم در آینده واحد‌های صنعتی و تولیدی در کشور و استان مرکزی با قدرت فعالیت کرده و ما وابستگی خود را به تلاش و همت بلند مردم خود به حداقل برسانیم.

دری نجف‌آبادی بااشاره به سالروز اشغال فلسطین از سوی رژیم جعلی صهیونیستی بیان گرد: اکنون بیش از ۷۰ سال از تجاوز و اشغال فلسطین از سوی رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی می‌گذرد و این رژیم و سردمداران آن ناچار شدند تا با خفت و ذلالت در برابر مردم فلسطین تسلیم شوند و این بار نیز رسوایی آن‌ها به دنیا عیان شد.

وی اضافه کرد: در این ایام و مدت، شاهد  عزت و سربلندی جهان اسلام و مردم سرزمین فلسطین هستیم و با توکل به خدای بزرگ و به برکت امام راحل انقلاب و خون شهدا که احیاگر و مروج اسلام ناب محمدی هستند، شاهد تداوم پیروزی دنیای اسلام در برابر اسلام آمریکا و جهان استکبار خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار