معاون نظارت و بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:
کد خبر: ۷۴۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱ 06 May 2019

محمدجواد قربانیان با اشاره به طرح‌های نظارتی معاونت نظارت و بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: سازمان در سراسر استان تقریبا از بهمن‌ماه طرح نظارتی ویژه ایام پایان سال یا نوروز ۹۸ را شروع کرد که طی بهمن و اسفندماه بالغ بر ۸ هزار و ۹ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده از این تعداد ۷۱۵ مورد به تشکیل پرونده ختم شده است، از این تعداد پرونده، درصد تخلف‌یابی ۸ ٫ ۹  درصد بوده است.

وی افزود: گشت‌های مشترکی را با دستگاه‌های مختلف انجام داده‌ایم که طی همین دو ماه بالغ بر ۱۱۷ مورد گشت مشترک با دستگاه‌ها داشتیم که شامل ۳۰ مورد گشت مشترک با تعزیرات، ۲۰ مورد با دانشگاه علوم پزشکی، ۶۰ مورد اماکن عمومی و ۷ مورد هم با سایر دستگاه‌ها می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: عملکرد ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت یا همان تلفن ۱۲۴ که به سه طریق گزارش‌های مردمی را می‌گیرد شامل یک‌هزار و ۴۲۷ مورد گزارش بوده که ۹۹۴ مورد آن تلفنی، ۲۳۳ مورد حضوری و ۲۰۰ مورد کتبی بوده است، از این موارد ۲۰۰ مورد محرمانه و یک‌هزار و ۲۲۷ مورد آن عادی است.

قربانیان بیان کرد: از این تعداد گزارش ۲۱۵ مورد منجر به تخلف شده و ۱۵ درصد تخلف‌یابی داشتیم، بالغ بر ۴۸ مورد پرونده بیش از ۱۰ میلیون ریال تشکیل شده که ۱۵ مورد آن صنفی و ۳۳ مورد غیرصنفی بوده است، عمده پرونده‌ها گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، قاچاق و سایر موارد بوده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی پرونده‌های بیش از ۱۰ میلیون ریال رقمی معادل ۲۶۶ میلیارد و ۷۴۸ میلیون و ۶۱۱ هزار ریال است، تعداد پرونده‌های بیش از ۵۰ میلیون ریال هم  ۳۹ مورد بوده که ۳۵ مورد آن غیرصنفی بوده است.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: پرونده‌های مهمی هم داشتیم، برای مثال شرکتی در دلیجان بوده که ماده غذایی تولید و عرضه می‌کرد که پرونده‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۱۲۱ میلیون ریال برای آن تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار