معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون درکودکان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان 100 درصد است و همه مراکز و واحدهای بهداشتی خدمات واکسیناسیون گروه های هدف را انجام می دهند.
کد خبر: ۷۳۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ 28 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ راضی ناصری فر اظهار داشت: واکسیناسیون نقش موثری در سلامت جامعه ایفا کرده و پس از تامین آب آشامیدنی سالم بیشترین تاثیر را در کاهش مرگ و میر به ویژه در کودکان و افزایش رشد جمعیت داشته است.

وی افزود: ایمن سازی یکی از مؤثرترین روش های پیشگیری از بیماری های دوران کودکی است و پس از آغاز برنامه توسعه ایمن سازی( EPI ) دستاوردهای مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری های قابل پیشگیری با واکسن و ارتقاء سلامت کودکان کشورمان حاصل شده است.

دکتر ناصری فر با بیان اینکه هفته واکسیناسیون از چهارم تا 10 اردیبهشت ماه جاری با شعار محافظت جمعی آغاز شده، یادآور شد: هم اکنون کلیه کودکان کشور علیه بیماری های سل، هپاتیت ب، فلج اطفال، دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هموفیلوس آنفلوانزای تیپ ب، سرخک، سرخچه و اوریون واکسینه می شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به همکاری مردم و تلاش همکاران واکسیناتور و مدیران این حوزه بیماری های سرخک و سرخچه مادرزادی درمرحله حذف قرار دارند و کشور عاری از بیماری فلج اطفال است.

وی ادامه داد: همچنین کزاز نوزادی حذف، بیماری های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل و میزان شیوع حاملین مزمن هپاتیت ب از سه درصد در سال 1370 به کمتر از 1.5 درصد کاهش یافته است.

دکتر ناصری فر تصریح کرد: بمنظور ارتقا کیفیت تجهیزات نگهداری واکسن از سال 96، 30 میلیارد ریال برای سردخانه استاندارد زنجیره سرما، نوسازی یخچال های مخصوص نگهداری واکسن در واحدهای ارائه خدمت، تجهیزسردخانه و یخچال های مراکزبه ترموگراف هوشمند و خرید یک دستگاه ماشین مخصوص حمل واکسن دردانشگاه علوم پزشکی ایلام هزینه شده است.

هفته جهانی ایمن سازی ( از 4 تا 10 اردیبهشت ماه1398 ) و هدف آن گسترش ایمن سازی، واکسینه کردن تمام کودکان زیر پنج سال بر ضد بیماری های قابل پیشگیری نظیر سرخک، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه و فلج اطفال و گروهی دیگر از بیماری های مهلک می باشد./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار