کد خبر: ۷۳۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 25 April 2019

 ۳.۵ میلیارد تومان پشتیبانی مردمی استان مرکزی به خوزستان منتقل شد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به انتقال متمرکز پشتیبانی استان مرکزی به خوزستان اینکه تاکنون تقریبا بیش از ۳.۵ میلیارد تومان پشتیبانی‌های مردمی بود، گفت: در زمینه بهداشت و درمان ۵ گروه مجهز همراه با آمبولانس و گروه پزشکی فعالیت دارند.
 
 
سردار محسن کریمی گفت: استان مرکزی از ابتدای آغاز سیل در خود استان، سپس درود لرستان، پلدختر، ایلام، کرمانشاه و در ادامه نیز در استان خوزستان فعالیت خود را شروع کرد.

وی با اشاره به حضور داوطلبانه در استان خوزستان، بیان کرد: باتوجه به تقسیم کار انجام شده تصمیم گرفته شد تا استان مرکزی در شهر شوش و حومه و بخشی از ال‌هایی معین معرفی و مأموریت انجام اقدامات لازم شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به فعالیت در پنج حوزه کاری، خاطرنشان کرد: نخست انتقال متمرکز پشتیبانی استان مرکزی به خوزستان است و تاکنون تقریبا بیش از ۳.۵ میلیارد تومان پشتیبانی‌های مردمی بود که توانستیم به منطقه منتقل واقلامی نظیر تغذیه، خوراک، آب و البسه در میان سیل‌زدگان توزیع شود.

وی با اشاره به این‌که در زمینه خدمات‌رسانی روزانه بیش از ۵۵ هزار لیتر آب آشامیدنی از شوش به بخش ال‌هایی منتقل می‌شود، گفت: هدف از این امر عدم انتقال بیماری ناشی از آب و ارائه آب آشامیدنی در میان سیل‌زدگان است.

سردار کریمی اظهار داشت: در زمینه بهداشت و درمان ۵ گروه مجهز همراه با آمبولانس و گروه پزشکی فعالیت دارند که در این زمینه نزدیک به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش ال‌هایی و شهرستان شوش مورد معاینه و ویزیت قرار گرفتند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: گروه پزشکی استان مرکزی از بیشتر اردوگاه‌ها بازدید داشته و بیش از ۲۹ کمپ، اردوگاه و مدرسه مورد بازدید قرار گرفتند و این خدمات ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیگیری بهداشت موکب‌ها، گفت: در زمینه بهداشت عموم، مسائل روحی و روانی مردم سیل‌زده و کاهش آلام آن‌ها نیز اقداماتی توسط سپاه استان صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.

سردار کریمی با اشاره به این‌که در زمینه مهندسی اعم از پل‌سازی، احداث سیل‌بند، جاده‌سازی، کانال و زیرساخت اقداماتی صورت گرفته است، ادامه داد: در زمینه فرهنگی گروه‌های متعدد فعال در این زمینه در شهرستان شوش و بخش ال‌هایی حضور پیدا کرده و جشن‌های مختلفی نظیر نیمه شعبان برگزار کردند. بیش از دو تن شیرینی از استان مرکزی به منطقه منتقل شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: نزدیک به ۱۷ موکب از استان مرکزی در خوزستان مستقر هستند و سه موکب آن‌ها در شوش مستقر هستند. روز‌های ابتدایی روزانه ۱۸ هزار پرس غذا در میان سیل‌زدگان توزیع می‌شد که با گذشت زمان به جیره خشک تبدیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار