مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد؛
تابناک مرکزی - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از واکسیناسیون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک و سنگین در مناطق سیل زده استان‌های خوزستان و لرستان، توسط تیم‌های دامپزشکی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 24 April 2019
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از واکسیناسیون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک و سنگین در مناطق سیل زده استان‌های خوزستان و لرستان، توسط تیم‌های دامپزشکی این استان خبر داد.

 محسن شانقی با اعلام این خبر اظهار داشت:۴۰۰ رأس گاومیش، گاو و گوساله در روستا‌های خوزستان علیه بیماری تب برفکی و ۵۲ رأس گاو و گاومیش علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند.

وی افزود: ۱۰ هزار متر مربع از واحد‌های دامداری در روستا‌های استان لرستان نیز توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های مختلف دامی با مقدار ۱۳۰ لیتر سم و ۵۰ گالن ماده ضد عفونی و سمپاشی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از ارسال شش محموله از سوی دامپزشکی استان مرکزی به این مناطق خبر داد و بیان کرد: این محموله‌ها شامل انواع مواد ضدعفونی، واکسن، دارو و سموم به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های دام و طیور به مناطق سیل زده استان‌های لرستان و خوزستان ارسال شد.

وی ادامه داد: پنج گروه دامپزشکی شامل چهار گروه دولتی و یک گروه از بخش خصوصی شامل ۱۵ نفر دام پزشک، تکنسین و کارشناس دامپزشکی نیز با هدف امداد رسانی و انجام امور بهداشتی و درمانی دام از جمله سم پاشی، ضدعفونی و معاینه به مناطق سیل زده استان‌های غربی کشور اعزام شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار