جشن بیل گردانی عصر جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ با حضور علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  و علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و جمعی از مردم نیم‌ور و علاقمندانی از دیگر نقاط کشور در نیم‌ور محلات برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 20 April 2019
جشن بیل‌گردانی در منطقه نیم‌ور از جشن‌های باستانی و پهلوانی است که ارتباط تنگاتنگی با کشاورزی و زمان آبیاری مزارع این منطقه حاصلخیز دارد و نشانه‌ای از ستیز انسان با طبیعت محسوب می‌شود. زمان این جشن در آغاز فصل زراعت بهاره است. گروهی از مردان کشاورز برای لایروبی شاجوب یا نهر بزرگ اقدام می‌کنند. عملیات لایروبی تا یک‌ماه به طول می‌انجامد و هنگامی که آب نهر به نخستین انشعاب خود که در زبان محلی وارگو نامیده می‌شود رسید، مردم منطقه جشنی سنتی که یادگار سنت‌های پهلوانی است را با آداب و رسومی خاص برگزار می‌کنند.

این آیین عصر جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ با حضور علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  و علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و جمعی از مردم نیم‌ور و علاقمندانی از دیگر نقاط کشور در نیم‌ور محلات برگزار شد.

آیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزیآیین بیل‌گردانی نیم‌ور-استان مرکزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار