دادستان ایلام ،
دادستان ایلام گفت: مشکل اصلی در زمینه گوشت قرمز قاچاق دام زنده به دیگر استان ها و خارج از مرزها از سوی دلالان و قاچاقچیان احشام است که باید با هماهنگی دستگاه های مسئول این رویه متوقف شود .
کد خبر: ۷۰۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 23 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ افشار خسروی زاد در نشست نظارت بر قاچاق کالا و ارز و گران فروشی اظهار داشت: دام زنده و مولد استان ایلام از سوی واسطه ها با قیمت بالا از دامدار خریداری و به خارج از مرزهای استان یا سایر نقاط کشور قاچاق می شود.

وی افزود: حسب دستور دادستان کل کشور با ورود دادستانی استان ها به معضل قاچاق دام زنده و نظارت جدی بر قیمت کالاهای اساسی، باید بر نحوه تهیه و توزیع کالاهای اساسی نظارت جدی و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند.

دادستان ایلام با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی اهمیت ویژه ای دارد، یادآور شد: باید فرآیند تهیه، حمل، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی پرمصرف همچون برنج، شکر، دام زنده، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ با خود دولت باشد تا مشکلات قاچاق، نوسان قیمت، شیوه غلط حمل و توزیع این اقلام کاهش یابد.

خسروی زاد در خصوص قاچاق دام زنده از استان ایلام پیشنهاد داد: دولت به جای پرداخت ارز دولتی و وارد کردن دام یا گوشت از کشورهای خارجی همان اعتبار را برای خرید دام های مازاد داخل کشور صرف کند تا از معضل کمبود گوشت و هم مشکل دام های مازاد و نیز قاچاق احشام کاسته شود.

وی تاکید کرد: سیاست خرید دام یا گوشت از خارج موجب هدررفت سرمایه های ملی و متضرر شدن دامداران و عدم رغبت آنها برای تولید دام و نیز ایجاد صفوف مردمی برای خرید گوشت می شود که تداوم این امر ایجاد یک چرخه اشتباه و باطل و ناکارآمد است.

به گفته دادستان ایلام دولت باید به مانند مرغ و گندم کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را با قیمت مناسب و تضمینی از تولیدکنندگان خریداری، ذخیره، حمل و توزیع کند تا هم تولیدگران و مصرف کنندگان دچار خسران نشوند و هم بستر فعالیت دلالان و قاچاقیان از بین برود.

خسروی زاد با بیان اینکه ایران در این برهه کنونی به نوعی دچار جنگ اقتصادی شده، تاکید کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت موجود هم افزایی دستگاه های دولتی، سران قوا و عامه مردم است.

وی سیاست پیشگیری اجتماعی را موثرتر از پیگرد کیفری دانست و افزود: باید سطح آگاهی و بینش جامعه نسبت به رویدادها ارتقا یابد چراکه افزایش آموزش های عمومی و همگانی ناهنجاری های اجتماع را کاهش می دهد.

داستان ایلام از همه دستگاه های متولی در حوزه تامین مایحتاج عمومی مردم خواست تا نظارت بر تولیدی اجناس اساسی، انبارهای نگهداری کالا، شیوه تولید، حمل و توزیع اقلام مورد نیاز بازار تشدید و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شود.

خسروی زاد تاکید کرد: باید از جابجایی، حمل و خروج کالاهای اساسی، نهاده های دامی و دام زنده فاقد مجوز از دستگاه های ذیصلاح ممانعت شود و نیز کارت چرای عشایر ساماندهی و کارت افراد فاقد صلاحیت ابطال و نظارت بر انسداد مرزها برای قاچاق دام یا لاشه بیشتر شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار