مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی به باغداران و گلخانه داران در خصوص سرمازدگی هشدار داد.
کد خبر: ۷۰۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 06 January 2019

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: باتوجه به بارش برف و احتمال سرمازدگی نیاز هست که باغداران و گلخانه داران نسبت به راه‌های پیشگیری از سرما زدگی اقدام کنند تا محصولات باغات و گلخانه‌ها آسیب نبیند.

زارعی افزود: باغداران می‌توانند با استفاده از ارقام دیرگل، استفاده از بخاری باغی، آبیاری غرقابی، استفاده از مالچ، سوزاندن کاه و کلش و ایجاد دود در باغات و بستن تنه درختان با پلاستیک و یا رنگ کردن تنه درختان با رنگ سفید لاتکس و جلوگیری از ترک خوردن تنه درخت مانع از سرمازدگی درختان در باغات شوند.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: گلخانه داران هم می‌توانند با تعمیر و آماده سازی بخاری و یا وسایل گرمایشی داخل گلخانه و بستن هرگونه پارگی پلاستیک و یا هر نوع پوشش دیگر گلخانه باعث جلوگیری از سرمزدگی در گلخانه‌ها شود.

زارعی ادامه داد: سطح باغات استان مرکزی ۶۹هزار هکتار و سطح گلخانه‌ها ۵۷۰هکتار است که توصیه می‌شود تمامی کشاورزان و باغداران و گلخانه داران نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت خسارت براثر سرمازدگی بتوانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار