تابناک مرکزی: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سازمان های مردم نهاد صدای مظلومیت بیماران در موضوع مشکلات دارویی ناشی از تحریم ها را به گوش مجامع جهانی و بین المللی برسانند.
کد خبر: ۶۹۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 16 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، سعید فرخی روز یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی افزود: همواره در موضوع تحریم ها تصریح می شود که دارو در فهرست تحریم های ایران نیست اما این موضوع مهم توسط دشمنان نادیده گرفته می شود و برای شنیدن صدای مظلومیت بیماران باید تشکل های غیردولتی با وحدت در عرصه بین المللی هم صدایی داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: فشار زیادی در چندماه اخیر به دولت و مردم در شرایط بد اقتصادی وارد شده است و بدعهدی هایی از سوی قدرت های ظالم بر ایران در موضع تحریم ها اعمال شد.

فرخی در ادامه درباره آلایندگی 2 واحد صنعتی در ایبک آباد افزود: واحدهای صنعتی باید مسئولانه با این مهم برخورد کنند.

وی اظهار داشت: حفاظت محیط زیست نسبت به این معضل زیست محیطی وظایف قانونی خود را انجام می دهد و هیچ گونه چشم پوششی نسبت به آلودگی محیط زیست قابل پذیرش نیست.

فرخی در ادامه گفت: فعالیت دفاتر سلامت رویکرد مناسبی است که با همکاری و تعامل مردم محقق می شود و زمانی اقدامات در حوزه سلامت اثرگذار است که مردم متولی اصلی آن باشند.

وی ادامه داد: بازنگری در فعالیت این دفاتر لازم است تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف، دستیابی اهداف مورد نظر با نگاه سلامت محور محقق شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: مجمع سلامت اسفندماه با حضور مسئولانی کشوری در استان با انتخاب برترین ها برگزار می شود.

فرخی در بخش دیگری از سخنانش افزود: موضوع دفع پسماندهای عفونی در اراک در کارگروه مدیریت پسماند مورد توجه قرار گیرد تا رضایتمندی عمومی شهروندان بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: کمیته اختصاصی برای دفع بهداشتی پسماند عفونی با هدف رفع موانع پیش روی این مهم باید در اراک تشکیل شود.

دکتر حسن طاهراحمدی افزود: دفع پسماند بهداشتی در سال های گذشته با تعامل دستگاه هایی همچون محیط زیست، شهرداری و نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شد.

وی اظهارداشت: اکنون دفع پسماندها عفونی به مشکلی تبدیل شده است و برخی با تصویربرداری و انعکاس در فضای مجازی نگرانی هایی برای شهروندان ایجاد کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: رئیس بانک ملت در سفر به استان مرکزی قول پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل عملیات ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) اراک را داد.

طاهراحمدی افزود: اما با گذشت 2 ماه از این سفر این وعده محقق نشده و نگرانی از توقف اجرای ادامه این طرح در صورت تحقق نیافتن این میزان تسهیلات، ممکن است.

وی اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت متعهد شده اند در صورت پرداخت تسهیلات بانک ملت، 500 میلیارد ریال دیگر برای ادامه ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) مشارکت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر این کمک سال گذشته پرداخت می شد روند توسعه بیمارستان ولیعصرسرعت می گرفت و استانداری باید برای عملیاتی شدن تسهیلات اقدام کند.

طاهراحمدی افزود: سه مرکز فوریت های پزشکی در هفته گذشته با صرف 30 میلیارد ریال در آقداش، دستجان و شهراب راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: اگر همه انتظار داشته باشند مشکلات حوزه سلامت توسط متولیان این حوزه رفع شود، فقط 25 درصد آن محقق می شود و بقیه آن باید با اجتماعی شدن سلامت به نتیجه برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرگ ناشی از سوانح و حوادث رانندگی و مرگ کودکان زیر 10 سال، یکی از نگرانی های حوزه سلامت در استان مرکزی است که از میانگین کشوری بالاتر است.

طاهراحمدی افزود: آمار سوانح حوزه کودکان با تلاش های انجام شده نسبت به سال 94 و 95 کاهش داشته است.

بررسی وضعیت تصفیه خانه 2 واحد الکل سازی در ایبک آباد، مشکلات بیماران خاص استان و طرح جامع سلامت استان از دیگر موضوعاتی بود که در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بررسی شد.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار