تابناک مرکزی: متخصصان پالایشگاه امام خمینی شازند به دانش تخصصی تعمیرات اساسی واحدهای پالایشگاهی دست یافتند.
کد خبر: ۶۹۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 16 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صداوسیما؛ مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: برای اولین بار بدون نیاز به متخصصان و تجهیزات خارجی ٩واحد از ۲۸ واحد پالایشگاه امام خمینی شازند به دست متخصصان داخلی تعمیر اساسی شد و دوباره در مدار تولید قرار گرفت.

امین افزود: این تعمیرات اساسی در سه مرحله با حضور نخبگان بخش تعمیر و نگهداری پالایشگاه های کشور و به کارگیری ۱۵۰۰ نفر نیروی کار متخصص و آموزش دیده آغاز و بدون هیچ حادثه ای در مدت مقرر به پایان رسید و تولید محصولات پالایشگاهی از سر گرفته شد.

وی اضافه کرد: واحدهای پالایشگاهی به دلیل کار در شرایط پرفشار و به کارگیری مواد خورنده و حساس بسته به عملکرد هر واحد هر یک تا چهار سال یک بار نیازمند تعمیر اساسی هستند و در تعمیرات اساسی تمام قطعات و تجهیزات بازبینی ،رفع عیب و در صورت نیازتعویض می شوند.

پالایشگاه امام خمینی شازند با پالایش روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام و تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین و۱۲ میلیون لیتر گازوئیل نقش اساسی در تامین سوخت کشور دارد.

پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند از واحدهای وابسته به شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران، در شهرستان شازند در 25 کیلومتری اراک واقع شده است.

این مجموعه به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران، در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز، راه اندازی شد و نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرایی آن در نخستین سال پس از جنگ ایران و عراق آغاز شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار