‍ رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی:
تابناک مرکزی: رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با اعلام آغاز طرح نظارت بر بازار ویژه شب یلدا برای کالاهای پرمصرف در استان مرکزی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با شماره ۳۸۲۰ تماس بگیرند.
کد خبر: ۶۹۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 16 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ جمشید زند رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی، درباره نظارت بر بازار در آستانه شب یلدا گفت: طرح نظارت بر بازار ویژه شب یلدا برای کالاهای پرمصرف شب یلدا آغازشده است.

زند اظهار کرد: این نظارت ویژه با حضور بازرسین اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و طرح‌ها و گشت‌های مشترک به همراه تعزیرات انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: مردم در این نظارت حضورداشته باشند، خود مردم با اتاق اصناف همراهی و همکاری کنند و در زمان خرید، حتماً فاکتور خرید دریافت کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی آمادگی اتاق اصناف را برای رسیدگی به تخلفات اعلام کرد و ادامه داد: اگر شهروندان با اختلاف قیمت و شک و شبهه‌ای در سطح استان روبه‌رو شدند، یا تخلفی مشاهده کردند با شماره چهاررقمی ۳۸۲۰،  تماس بگیرند، به این وسیله شهروندان می‌توانند مشکلات را بازگو کرده و تذکر لازم را به واحدهای صنفی بدهند.

زند اضافه کرد: همچنین تشویقات و تخلفات را به گوش اتاق اصناف برسانند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

وی مراجعه حضوری به اتاق اصناف را راه دیگر اعلام و رسیدگی به تخلفات عنوان کرد و گفت: اتاق‌های اصناف سراسر استان و اتاق اصناف مرکز استان مرکزی، در خیابان هپکو و کیوسک مرکز شهر هم آمادگی رسیدگی به شکایات را دارد.

زند درباره تغییرات قیمت آجیل و خشکبار اظهار کرد: آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که دلیل آن مشکلات آب و هوایی است که در کشور حاکم بوده است.

وی تغییرات قیمت میوه را نسبت به سال گذشته ناچیز دانست و بیان کرد: در مورد میوه نسبت به سال گذشته تغییر قیمت چندانی وجود ندارد، البته بخشی از میوه‌ها طبیعتاً در ایام شب یلدا، افزایش قیمت دارند و نباید توقع داشته باشیم فرضاً قیمت هندوانه در شب یلدا مانند تابستان باشد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی تصریح کرد: علیرغم اینکه برخی قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بالا رفته، قدرت خرید مردم هم کمتر شده اما تلاش اتاق اصناف این است که کمترین تخلف را در سطح واحدهای صنفی داشته باشیم.

وی ادامه داد: احساس می‌شود استقبال مردم نسبت به سال گذشته کمتر باشد، مخصوصاً در بخش آجیل و خشکبار در حدود ۶۰ درصد استقبال مردم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با اشاره به اینکه این کاهش استقبال در فروشگاه‌ها هم محسوس است بیان کرد: چراکه فروشگاه‌ها هم نسبت به سنوات گذشته کالای کمتری آورده‌اند چون احتمال می‌دادند که استقبال مردم کمتر باشد.

زند خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر بیش از ۱۰ تن گوشت گرم و گوشت منجمد به‌صورت روزانه و باقیمت مصوب در سراسر شهر اراک توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار