تابناک مرکزی: مدیرعامل نیروگاه شازند گفت: هیئت دولت مجوز استفاده از سوخت مازوت را در شرایط اضطرار داده است و استفاده نیروگاه شازند از سوخت مازوت با هماهنگی مسئولان ارشد استان بوده است.
کد خبر: ۶۸۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 27 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم؛ مدیرعامل نیروگاه شازند در چهارمین کارگروه کاهش آلودگی استان مرکزی گفت: بیش از نیمی از برق استان مرکزی در نیروگاه شازند تولید می‌شود و بر همین اساس کم و زیاد کردن تولید برق تبعاتی امنیتی به همراه دارد. زمانی که گاز نیروگاه شازند قطع شود یا باید واحد تولید تعطیل شود و یا از سوخت مازوت استفاده شود.

بادرستانی افزود: بعد از کاهش میزان گاز نیروگاه اجازه خروج واحدها از مدار داده نشد. زمانی که شرایط اضطرار بروز کند باید براساس مباحث امنیتی از سیاست‌های کلان کشور تبعیت کرد. هیئت دولت مجوز استفاده از سوخت مازوت را در شرایط اضطرار داده است، پس اقدام انجام شده با هماهنگی مسئولان ارشد استان بوده است.

وی عنوان کرد: ما هم ناراحت هستیم و اصلا دوست نداریم از سوخت مازوت استفاده کنیم زیرا قیمت هر لیتر مازوت سه تا چهار برابر قیمت یک مترمکعب گاز است. استفاده از مازوت به آب زیادی هم نیاز دارد و راندمان واحدها کاهش می‌یابد، به تاسیسات آسیب وارد می‌شود.

بادرستانی افزود: بیش از 98 درصد سوخت نیروگاه شازند در پنج سال گذشته سوخت گاز بوده است، از ابتدای سال تا کنون نزدیک به 100 درصد آن یعنی 99 درصداز سوخت گاز استفاده کرده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار