تابناک مرکزی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ایجاد شهرک علم و فناوری در استان مرکزی، این مهم در سفر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به استان پیگیری می شود.
کد خبر: ۶۸۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 November 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، غلامرضا فتح آبادی  در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی در اراک عنوان کرد: این استان در سال ۹۰ نیز میزبان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود و توانست از این سفر دستاوردهای بسیار ارزشمندی کسب کند.

وی اضافه کرد: در این سفر باید تلاش کنیم بتوانیم اعتبارات کافی را برای دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری کسب کنیم همچنین با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم بازدید از مراکز آموزش عالی را توسط این کمیسیون داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: در این زمینه باید گروه هایی شکل بگیرد تا بتواند چالش ها و مشکلات و مسائل موجود را بررسی کند، علاوه بر این با توجه به اینکه منابع اعتباری کم است باید بتوانیم از این سفر استفاده بهینه داشته باشیم.

فتح آبادی عنوان کرد: بیشترین مشکلاتی که در استان مرکزی در حوزه آموزشی به ویژه آموزش عالی وجود دارد، مشکلات سخت افزاری است که یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواردی که باید در این سفر مطالبه شود ایجاد شهرک علم و فناوری اطلاعات در استان است.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد دانشکده داروسازی در دانشگاه آزاد اراک با توجه به اینکه تاکنون ۱۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده با جذب اعتبارات در این سفر باید محقق شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هوشمندسازی آموزش، ایجاد رشته های میان رشته ای، چالش های اشتغال دانشجویان تحصیلات تکمیلی با توجه به اینکه در این زمینه از میانگین کشوری بسیار عقب تر هستیم و ایجاد مجتمع خوابگاهی متمرکز از دیگر مواردی است که باید در این سفر پیگیری شود.

فتح آبادی در ادامه با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی اظهار داشت: مراکز جوار دانشگاهی به منظور تربیت نیروهای مهارتی باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه باید تلاش شود تا بتوانیم با جذب اعتبارات این مراکز را در سطح استان صنعتی مرکزی افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار